vrijdag 25 april 2008

59. Zwanger!

Ruim 4 maanden zwanger! Aan de buik kun je het nu al zien. Ze heeft me de foto meegegeven. Het begint al een beetje dikker te worden. Onvoorstelbaar hoe snel dat gaat. O ja, om misverstanden te voorkomen: ik ben niet zwanger, maar een oude schoolvriendin van mij, van de middelbare school: Debby. Zij is nu de vijfde van onze oude klas, waarvan ik op de hoogte ben, want een aantal meiden ben ik gewoon uit het oog verloren. Zo gaat dat meestal. Sommigen zijn ook nog gewoon aan het studeren. Ashley, een ander meisje uit onze klas, was pas 17 toen ze haar eerste kind kreeg. Dat heeft nog heel wat ophef gegeven, want het was van een jongen uit de andere groep (Economie) Hij wilde niet trouwen (mijn blog nr.18 ten spijt) en heeft haar 'laten zitten' met de baby. Mooi economisch aangepakt dus. Da's veel te jong hoor en ik vind 22 jaar trouwens ook best aan de vroege kant, gezien de trends die uit allelei onderzoeken blijken. Vooral afgestudeerden willen vaak eerst nog een paar jaartjes 'doorkachelen' voordat ze aan het kroost beginnen. Dan loop je toch al gauw tegen de 30. Debby woont samen met Robert-Jan en toen ze niet ongesteld werd, dacht ze er opeens aan dat ze een paar keer de pil was vergeten. 'Het zal wel niet zo'n vaart lopen', had ze nog gedacht, maar ze was al wel een paar keer misselijk geweest. Voor de zekerheid had ze toch maar even een testje gehaald bij de drogisterij. Zij ging dus naar boven in de badkamer en heeft toen die test gedaan.'k mag geen reclame maken natuurlijk, maar iedereen kent Predictor wel. Je kunt op zo'n uitslag wachten. Toen ze de uitslag zag, wist ze het zeker: in verwachting.
Eigenlijk dacht ze eerst: 'O, wat moet ik nou', maar is ze twee dagen later langs de huisarts geweest en die meldde haar: 'Moeder, van harte gefeliciteerd!'. 's avonds heeft ze het meteen aan Robert-Jan verteld dat 'ie vader wordt. Nou dat vond ze best moeilijk, want het was eerst wel even schrikken. Ze woont pas een jaar met Robert-Jan en ze waren nog niet van plan om aan kinderen te beginnen. Uiteindelijk is ze toch wel blij en ze wil het graag hebben. Op 18 september is ze uitgerekend. Doorgaans kan zo'n kind ook nog eerder komen, maar eind oktober zal ze waarschijnlijk niet halen(ik bedoel onder normale omstandigheden)
Ik weet eigenlijk niet eens of ik zo'n verhaal wel kan plaatsen op mijn blog, maar ik heb haar toestemming. 'Iedereen mag het weten', had ze gezegd!' Dus bij deze.

Het zal dus wel een hele verandering voor haar worden. Ze wilde eigenlijk toch al stoppen bij het uitzendbureau waar ze werkte, want ze werd op allerlei onbenullige administratieve klusjes gestuurd, telefoon aannemen, formulieren versturen enzo. Dergelijke arbeid kan een ongeschoolde ook wel doen, dat is geen VWO-niveau. Ze gaat nog uitzoeken hoe dat zit met zwangerschapsverlof enzo. De uitzendbureaus zullen daarmee wel niet zo scheutig zijn.

Tsjonge, daar moet ik zelf ook wel even aan wennen hoor. Dan ga je straks op bezoek bij een gezin met een kind!


© Matti, 25 april 2008
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: