woensdag 23 april 2008

57. Cecilia

Dit is de spontane Cecilia
het is niet goed met haar gegaan

LUISTER!

Ze zei tot al haar hartsvriendinnen:
'vreemd, ik weet niet wat ik heb
maar ik krijg zo'n drang van binnen
tot het hebben van veel seks'


Zeiden al haar hartsvriendinnen:
'O Cecilia, nee Cecilia
kom Cecilia laat dat nou
wou je weer aan seks beginnen
da's heel impulsief van jou'


Zei Cecilia tot haar vriendinnen:
'seks hoeft niet verkeerd te zijn
'k doe 't niet buiten, maar juist binnen
in mn bed, met Jan, da's fijn'


Zeiden al haar hartsvriendinnen:
0, Cecilia, nee, Cecilia,
toe, Cecilia, toom je in!
zonder condoom aan seks beginnen
een geslachtsziekte is niet min


Zei Cecilia eigenzinnig:
'Nee, de drang is mij te groot.'
Zeiden alle meiden pinnig:
'Cecilia, je lijkt wel idioot'

0, o, o, Cecilia!
Het is niet goed met haar gegaan.

Met weer een vriend ging zij naar binnen.
Eigenzinnig! Drie uur lang.
Zeiden alle hartsvriendinnen:
'Kijk, daar vrijt ze met die Jan'

PAUZE

Na enkele weken ongewis
werd dit berichtje doorgegeven:
Cecilia was naar de dokter gesneld:
chlamydia werd vastgesteld














Parodie op: 'Dit is de spin Sebastiaan'Annie M.G. Smidt.
-------------------------------------

© Matti, 23 april 2008
** UITGELICHT op hyves.nl 24-04-2008 **
N.a.v.: Campagne moet geslachtsziekte tegengaan, 17 april 2008
Bron: Nu.nl, Campagne
Chlamydia is in Nederland de meest voorkomende geslachtsziekte.
Eén op de tien geteste personen blijkt deze seksueel overdraagbare aandoening te hebben.
De zeer besmettelijke ziekte kan worden aangetoond met een urinetest.

Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.





Dit is de spin Sebastiaan

Annie M.G. Smidt.
------------------------------------------
Sebastiaan

Dit is de spin Sebastiaan.
Het is niet goed met hem gegaan.

LUISTER!

Hij zei tot alle and're spinnen:
Vreemd, ik weet niet wat ik heb,
maar ik krijg zo'n drang van binnen
tot het weven van een web.

Zeiden alle and're spinnen:
0, Sebastiaan, nee, Sebastiaan,
kom, Sebastiaan, laat dat nou,
wou je aan een web beginnen
in die vreselijke kou?

Zei Sebastiaan tot de spinnen:
't Web hoeft niet zo groot te zijn,
't hoeft niet buiten, 't kan ook binnen
ergens achter een gordijn.

Zeiden alle and're spinnen:
0, Sebastiaan, nee, Sebastiaan,
toe, Sebastiaan, toom je in!
Het is zo gevaarlijk binnen,
zo gevaarlijk voor een spin.

Zei Sebastiaan eigenzinnig:
Nee, de Drang is mij te groot.
Zeiden alle and'ren innig:
Sebastiaan, dit wordt je dood...

0, o, o, Sebastiaan!
Het is niet goed met hem gegaan.

Door het raam klom hij naar binnen.
Eigenzinnig! En niet bang.
Zeiden alle and're spinnen:
Kijk, daar gaat hij met zijn Drang!

PAUZE

Na een poosje werd toen zoëven
dit berichtje doorgegeven:
Binnen werd een moord gepleegd.
Sebastiaan is opgeveegd.

______________________________

11 Hyvers respecteren dit
  • Leyla
  • La
  • Mattie
  • Lisa
  • Jeroen Schurink
 
  • Edwin

    Edwin

    Mooi zoals jij Sebastiaan koppelt aan jouw blog.
    23 apr 2008, 23:45
  • Karina ...?

    Krientje

    (y)
    24 apr 2008, 00:21
  • Annemiek

    Annemiek

    Ach arme Cecilia! Erg leuk gedaan Matti! :marlinde:
    24 apr 2008, 00:36
  • Hyacint Lavendel

    Hyacint

    Grijns...
    24 apr 2008, 09:41
  • Ingrid Van Nieuwkerk-van Polen

    Ingrid

    Leuke volwassen variant, op mijn favoriete kindergedichtje.

    Ik zal deze nog maar even niet voorlezen aan mijn dames, dat doe ik wel als ze 16 zijn en de jongens boeiend gaan vinden;)

    Groetjes,

    Inkie
    24 apr 2008, 10:12
  • Matti

    Matti

    @ René: Dat is niet mijn bevinding, maar dat zegt het Centrum Infectieziektebestrijding van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu: Van de geteste heteroseksuelen bleek 11 procent besmet met de een of andere aandoening, aldus nu.nl
    24 apr 2008, 20:18

  • Miranda

    Miranda

    Mijn ervaring hoeft geen doorsnee van de samenleving te zijn. Maar in mijn wereld zijn er maar weinig mannen die met condoom met meiden het bed induiken. Dus meiden zorg goed voor jezelf.
    27 apr 2008, 23:56
  • Leyla

    Leyla

    Haha, ik ken dat versje nog wel van vroeger!
    Leuk geschreven!
    28 apr 2008, 17:09
  • Cult

    Cult

    Ik ken een Cecilia voor wie dit geldt :tooth:
    Enne.. kunnen we onze urinemonsters naar jou toe sturen? :yeah:
    26 jun 2008, 01:25
 
 

Geen opmerkingen: