vrijdag 30 mei 2008

92. Boer zoekt geen vrouw meer

Nee, ik schrijf niet meer. Het is leuk om het een keer meegemaakt te hebben. Laat mij nu maar weer lekker mijn eigen gangetje gaan.
Dat zegt Jurre de Vos (25) over zijn relatie met Agnes.
Meer wil hij er niet over kwijt, want dat heeft hij met Agnes afgesproken. Dat is privé. Natuurlijk hoef ik hier niet te vertellen om wie het gaat: het populaire stel uit 'Boer zoekt Vrouw', de bestseller op kijkcijfergebied het afgelopen seizoen. Oh, ik vond het zo lief hè en ik gunde ze het zo. Ik vond haar zo verstandig en bij de pinken, hem ook, een integere kerel. Maar het is definitief uit tussen Jurre en Agnes. De breuk in de relatie van het enig overgebleven liefdeskoppel van de KRO-serie staat in diverse media te lezen.
De website van de KRO zelf wordt kennelijk niet meer geactualiseerd, want daar staat nu (30 mei 2008, 16.27 uur) nog keurig aangegeven hoe 'full in love' het stel is. Dat lijkt me een extra kater voor Agnes en Jurre. Is dat nu de behandeling en begeleiding van de KRO? Die hebben dringend een projectmanager nodig. Op zwart moet die website.
In de derde editie van 'Boer zoekt Vrouw' wilde het afgelopen winter al niet erg vlotten met de liefde tussen de stellen. Nog voor het einde van de serie, waren de meeste vrouwen al vertrokken. Die hielden het snel voor gezien. Slim bekeken dus.

Het lijkt me een verstandige vent, die Jurre, dat kun je er zeker van zeggen, maar hij zal wel een jaartje nodig hebben voordat ie weer wat begint en ook niet publiekelijk. Je wordt immers wel voor een paar miljoen kijkers breed uitgemeten.
Tijdens de laatste 'reunie-uitzending' op 2 maart jl. vertelden ze dat ze nog gelukkig waren met elkaar. Inmiddels dus ook niet meer. Toch had Jurre, medewerker op een biologisch melkveebedrijf in Alphen a/d Rijn niet verwacht dat zijn deelname aan 'Boer zoekt Vrouw' zo'n impact zou hebben op zijn leven. 'Ik ben er het laatste jaar enorm veel mee bezig geweest. Opeens word je als bekende Nederlander aangesproken', laat hij weten.

Het wordt dus hoogtijd om dergelijk mediaspektakel eens te analyseren. Daar hoor je echter niets van. Ook hoef je geen psychologie gestudeerd te hebben of, zoals in mijn geval, iets met management, om conclusies te trekken. Je voelt op je 'boerenklompen' aan dat zoiets altijd impact heeft. Nu draag ik geen klompen. Gelukkig maar. De KRO gaat ondanks alle tegenslagen toch weer vlijtig op herhaling, staat in de gidsen op de BZV-website van de KRO Jawel, met: nieuwe boeren en speeddates. Dat hebben ze nu 3 seizoenen gedaan. Misschien moeten ze de formule eens wat aanpassen. Die boer wordt wel afgezaagd.
Mijn suggesties:
Onderwijzeres zoekt handige man, die dol is op kinderen
Cassière zoekt leuke automonteur, die haar na afloop gezellig naar huis brengt.
Ingenieur zoek blondje om samen te stappen.
Of wat zou je zeggen van:
Fietsenmaker zoekt leuk meisje met kapotte fiets, om samen te knutselen en banden op te pompen.
Banketbakker zoekt vlotte vrouw met slagroomspuit
Autofanaat (hardrijder) zoekt politieagente
Aantrekkelijke stewardes zoekt reisadviseur (haha)
Leuke schrijver zoekt verstandige correctrice is misschien ook nog een idee. Kan het niveau Nederlands - dat toch al zeer beneden de maat is op het voortgezet en middelbaar onderwijs - meteen opgekrikt. Leuk, elkaars brieven corrigeren:

'Lees eens voor, joh. Luister: 'Jij betekend alles voor mij. Ik kan je nog niet zo lang'.
Nee, da's niet goed. Het is betekent met een t, tegenwoordige tijd. Ik beteken nu toch wat voor je? en: ik ken je nog niet zo goed. Dat kan je nooit zo geleerd hebben.
Waarom schrijf je dat zo op? trouwens, het is schatje met sch en geen sgatje

Bijkomend efffect: een paar miljoen Nederlanders ongemerkt taalkundig bijschaven. Ik zou het wel weten, als ik de KRO van advies mag dienen. Een gouden tip. (Dit heb je alvast voor een prikkie: € 250,- Mijn bankrekening is 31.42.xx.xxx, haha)

Van diverse kanten (familie, kennisssen en vriendinnen) heb ik ook al wel gehoord: 'Meid, waarom geef jij je niet op?. Je bent clever genoeg om een leuke en een beetje nadenkend persoon eruit te vissen. Gewoon letten op doorzettingevermogen, stressbestendigheid, actieve opstelling, brede belangstelling en ambities en vul maar in: precies zoals je de eisen in wervingsadvertenties geformuleerd ziet. Een beetje niveau, geen onaantrekkelijke kerel en prettig in de omgang. Je mondje zit op de goede plaats en wie weet. Ze staan te trappelen. Die Agnees kreeg ook ruim 800 brieven met aanzoeken.
Tja, wie weet. Weet je wat ik weet: er is helemaal niks van terecht gekomen. Het selecteren kostte veel tijd en energie. Emotioneel ga je door een heel circus en noem maar op.
Veel mensen zullen denk ik helemaal niet zitten te wachten om BN-er te worden.
Tegen de tijd dat de mannen hier in drommen voor het portiek van mijn appartement
staan met een lading cameramensen in hun kielzog, ben ik niet thuis. Ik zie het al voor me:
We gaan een nieuwe serie maken: Jonge Projectmanager zoekt leuke man'
Onze kandidaten, die na een zorgvuldige selectie...

Nee, dankjewel. Bytheway: op aanbiedingen, advertenties, brieven - ook verzoeken via hyves - ga ik voorlopig niet in. Ook datingsites zijn volgens de onderzoeken opgepompt met te hoge verwachtingen.
Ik neem ook maar een jaartje rust. Dan kan ik nog even een jaar volop genieten. Dat hebben we dan weer binnen. Nee beter nog: eerst lang op vakantie in augustus.
Tja , die Jurre zou ook wel anders gewild hebben. Die kan nu aleen nog maar in een donkeblauwe overall op een tractor ergens achter in het weiland bij Alphen aan de Rijn rondkarren...

En mijn conclusie: Wegwezen, gauw solliciteren naar een andere baan, voordat iemand het idee leest en het aan de KRO doorgeeft...
Zo clever ben ik nou!

Aanvulling 18:45 uur:
Het bericht dat J&A nog bij elkaar zijn, staat nu niet meer op de website van de KRO. Kennelijk toch vanmiddag nog aangepast.
Of hebben ze zojuist mijn blog gelezen? Dat is snel (nee, zal wel net langs elkaar heen gegaan zijn)

Excuses voor 'mijn geknutsel' met hun foto, ik kan beter schrijven dan foto's bewerken, maar de bedoeling is wel duidelijk ;)

© Matti, 30 mei 2008
Mediacommentaar/column
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: