woensdag 21 mei 2008

87. So much to do

Het bruist ideeën in mijn hoofd
er wordt 'literair wat klaargestoofd'
wat overdrijf ik nou toch weer
k ben maar gewoon, nee echt niet meer

gedachten komen, verhalen gaan
sommige bedenksels, die laat ik even staan
Nee, nu laat ik me niet langer verleiden,
maar 'k kan het helaas ook niet vermijden

ik kijk wat allemaal passeert
ook datgene wat mij nu niet deert
ik weet het goed, ben geen chaoot
dus gedraag ik me niet idioot

sommigen vinden mij overdreven
omdat ik heel wat heb geschreven
maar 't is een innerlijke drang
dat ik wat schrijf, da's van belang

ik moet nu consequent gaan schrijven
anders kan ik geen blogger blijven
datgene wat nog moet gebeuren
zal eerst de lege plekken fleuren:

een tweede blog van 't Wassenaarse strand
wat was daar ook weer aan de hand?
Dat is de eerste taak, waartoe 'k mij zet
k geniet nu stilletjes al van de pret:

het verhaal krijgt een pikant deel twee
het valt met 't lezen straks heus mee
Dan rest mij ook deel 2 van t scheepsjournaal
overigens, ook best een heel verhaal:

je begrijpt het vast: ik ben niet bange:
de jeugdjaren, vervolg van Thomas Lange
ook dat is nu nog niet geschreven
en ben 'k weer bij wat anders gebleven

Van de serie 'Schoorvoetend' nog wel
rest vier, vijf blogs, ja zeg dat wel
'k spring van de hak en op de tak
bij lezers geeft 't soms ongemak

dan heb ik nog wat in het verschiet
nee, niet over ouderdom, dat niet
de Amersfoortse kei, een oud verhaal
daarin stop ik wellicht wat oude taal

dat idee, daar liep ik al mee rond
nog even wachten, is denk ik wel gezond
twee letters, N en A zijn ook wel leuk
misschien ligt men straks in een deuk

soms schrijf ik een ongerechtigheid
da's nou de kwaal waaran ik lijd:
Ik wil te snel gaan publiceren
dat moet ik nu toch echt eens leren

het moet bezinken, een laatste check
anders wordt straks de lezer gek
dan denk ik aan veel nieuwe woorden
en gaan mijn gedachten naar verre oorden

ja, taal verrijkt en geeft inspiratie
t bestrijkt je 'brains', geeft variatie
voor alle duidelijkheid: ik ben niet dwaas,
met rijm hoef je niet te wachten tot Sinterklaas ;)

de boog kan niet altijd gespannen staan
vandaar dit rijm, het kwam spontaan.
Tja, wat is er nog veel te doen
eerst maar even slapen, voor mijn fatsoen

Morgen een frisse nieuwe dag:
die begin ik met een lach
nieuwe impulsen komen vast heel snel
dat begrijpt een goed verstaander wel

---- rijmpje tussendoor ----


© Matti, 21 mei 2008
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: