woensdag 14 mei 2008

77. Twee

Ik droom van:

Twee mokken op het aanrecht, in plaats van één
Twee lepeltjes en twee lege bordjes
Twee heerlijke broodjes
(één voor jou en éen voor mij)
Twee jassen aan de kapstok
Twee blouses aan de waslijn.
(Mijn zomerblousje en daarnaast de jouwe, een stoer ruitjesoverhemd)
Twee paar schoenen in de hal
Twee blote voeten, die rusten op twee bovenbenen.

Twee lege stoelen, op het terras
Twee mensen, een gedachte, een verlangen
Een plus een is twee
Twee koffie graag 'Cappunino'
Niet achter elkaar, maar tegelijk.

'Twee kaartjes graag' retour.
(De strippenkaart blijft in mijn tasje. Hij rekent af)
Twee lachende ogen, geen spiegelbeeld, maar reëel.
Twee monden die elkaar zoeken
Twee lippen die elkaar raken
Twee glazen wijn, leeg, op de tafel
Twee kussens in het bed, in plaats van één
Twee handen, die tweemaal zolang betasten
Twee lichamen, ineen gestrengeld

Twee ringen, éen aan jouw hand, de andere aan de mijne
Twee paspoorten die op de balie worden neergelegd
Twee stoelen, naast elkaar in het vliegtuig
Twee lange dagen, bij jou
Twee paar voetstappen op het strand
Twee handen, die elkaar vasthouden
Twee lange levens, oneindig
Twee worden één

Twee kleine peuters
Twee schattige broekjes erbij aan de waslijn
Twee ondeugende snuitjes
Twee keer zo vermoeiend, twee keer zo ontwapenend
Tweemaal zoveel liefde
Twee, dat is meer dan één, oneindig veel meer

Dromen, ze zijn bedrog.
Dromen, zijn ze werkelijkheid?
Dromen, zijn ze bedrog?
Dromen, komen ze uit?
Dromen, ja dat mag.

Mischien is twee teveel gevraagd.
Eén, misschien nog één.


© Matti, 14 mei 2008
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: