maandag 5 januari 2009

168. Afscheid van Ben Blogger

vervolg op: 164. De beste blogger van 2008

Het was even zoeken naar het zwaar beveiligde terrein, maar na nog twee rondjes rijden, stond ik opeens voor het elektronisch aangestuurde toegangshek. Potdicht. Een surveillant van het beveiligingsbedrijf 'All time safe' sloeg me argwanend gaande, toen ik naar het hek liep en probeerde of ik binnen kon komen. 'Wat doet u daar, mevrouw, vroeg de nogal nors uitziende man. U mag daar niet in. Niemand mag erin, want dit wordt permanent bewaakt.'
'Maar ik wil graag naar Ben toe, heel even maar,
antwoordde ik, ik moet afscheid van hem nemen.
Ben Blogger, hij bevindt zich daarbinnen, die notoire blogger.
'Dat kan niet mevrouw, er zit niemand daar ingesloten. Het gebouw zit volgepakt met apparatuur. Rekken vol met servers, het knooppunt van het landelijk netwerk en de Internationale wereldwijde toegang tot het Internet. Ik mag u er eigenlijk niet over informeren, maar dit terrein wordt onopvallend 24 uur per dag bewaakt en er zijn maar weinigen die gerechtigd zijn om binnen te komen. Voor dat we het weten komen er gevaarlijke virussen binnen, of erger nog, worden valse gegevens geïmplementeerd.' 'Ik weet zeker dat hij daar binnen zit, ergens op het netwerk van hyves. Bovendien, moet ik hem even spreken, want ik heb hem zelf geholpen om toegang te krijgen. Het is namelijk een beste blogger, de allerbeste zegt hij zelf. Hij is echter te ver gegaan, want sommingen kunnen hem niet begrijpen. Daarom moet hij weg, begrijpt u? De stekker gaat eruit. De beveiligingsman kwam een stap dichterbij. Moet u eens goed luisteren, mevrouwtje en hij legde nogal amikaal zijn hand op mijn schouder (toe maar dacht ik, hij begint nu al popie jopie te worden ook). 'U kunt hier niets beginnen. Bovendien worden er helemaal geen stekkers uitgetrokken hier. Die vriend Ben Blogger van u is vast ergens anders in het systeem toegelaten. U moet terug naar zijn bron. Hier gaat de maincable het land in en maakt connectie met de rest van de wereld. U moet dus terug naar de plek waar ze hem hebben toegelaten. Na nog even inpraten op de man, begreep ik dat ik hier bakzeil moest halen.

Opeens herinnerde ik me dat Ben wel eens in het vriendenhoekje kon zijn. Daar was hij wel meer. Ook anderen heeft hij daar ontmoet. Het was nog maar kort geleden, dat ik hem voor het eerst in beeld kreeg.
Ik besloot dus terug te keren en reed rechtstreeks naar de vriendenhoek. Ik had keurig aangeklopt en jawel hoor, daar zat hij. Een beetje meewarig aan een klein houten tafeltje. 'Ha mefrau, zei hij opgewekt. Heppu nog wat rejaksies gekreguh op dat laatsten verhaal? Neu zekers. Ben, zei ik, ik kom afscheid van je nemen en dan moet je deze omgeving verlaten. Hij keek wat droevig. Meen u dat egt? vroeg Ben. Ja jongen, het is voor je eigen bestwil. Er wordt namelijk nogal verschillend op je gereageerd. Je laat ook helemaal geen vrienden in je nabijheid toe, dat is toch merkwaardig? Je profiel is vaag, Ben. Dat schept geen duidelijkheid. Je handelt eveneens niet conform de vastgestelde richtlijnen. Consequent en correct taalgebruik is een vereiste om verder te komen, Ben. Eén koers is belangrijk. Omdat het er niet best voor je uitziet en je belaagd wordt, moet je weggaan Ben, dat lijkt me het verstandigste. Hier kijk maar, en ik gaf het overzicht met notities aan hem. Hij zette zijn leesbril op, keek op het papier, las het aandachtig en leek te schrikken. Kijk er eens goed naar Ben, lees eens wat een uiteenlopende reacties. Daar schrik je wel van, hè?

----------------------------------------------------------
Het is toch duidelijk dat Ben een creatie is van iemand die denkt dat ie humor heeft.
Wat een gedoe zeg! Ik had al eens gelezen over Ben. 0 vrienden? Geen aandacht geven die Ben Blogger toch... Gewoon een amokzoeker voor zijn eigen plezier.
.. dus Ben moet nog even oefenen..
Ik dacht: is this guy for real?
Ben de blogger. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit eerder van hem gehoord had.
Ik heb me rot gelachen. In zo'n stijl heb ik nog nooit een blog gelezen! ik vind hem zeer amusant!
Laat iedere lezer(es) maar voor zich uitmaken wat een goed of minder goed blog is. Over smaak valt tenslotte niet te twisten hoewel ik van harte hoop dat Ben je tips en verbeterpunten ter harte neemt
Ik heb gelachen van de blog van Ben Blogger! Ik noem het geniaal!
Sorry, maar kon geen schrijffout ontdekken bij die gozer.
Haha, ik moet er wel lachen! Die Ben schrijft gewoon zo als je het zegt, beetje msn taal.
De spellingcorrectie kan helpen maar er zijn mensen die het werkelijk niet kunnen! Sorry, komt heel hard over.
Ik heb het sterke vermoeden, dat er achter deze Ben een ander schuilt, die normaal gesproken, gewoon goed schrijft.
pfoe, ik ga niet beweren dat mijn spelling feilloos is maar dit leest toch erg moeilijk moet ik zeggen.
Ben toch blij dat dit geen vriend van me is .
Overigens is mijn tip juist de humor niet te vergeten! Iemand die zijn 1e (en enige) blog van 2008 'zijn beste' noemt heeft immers gevoel voor humor !Zelfs met 110 schreifvouten, toch?
Ben je niet bang dat je door Ben in de maling bent genomen!!
Au! Die komt aan! ;) Ik heb een hekel aan dergelijke schrijffouten.

----------------------------------------------------------

Ben bleef verschikt staren naar de aantekeningen en reacties....
Ben ik dan niet de beste Blogger? vroeg hij. Nee Ben, als ik eerlijk ben, dan is het diep droevig wat je gepubliceerd hebt. Je epistels staan bol van spellingfouten en inconsequent taalgebruik. Een niveau van niks.'
'Ja, maar ik hep tog 12 jaar lagere sgool gehat
, verweerde hij zich nog even. Dat is wel mooi Ben, maar niet voldoende. Bovendien roept je aanwezigheid nogal wat vraagtekens op. Blijf even rustig zitten Ben, doe je ogen maar dicht, dan trek ik de stekker eruit.

Ben leek nog even tegen te stribbelen, maar hij knikte dat het goed was... Ik drukte op de knop en Ben was nagenoeg verdwenen. Zelfs zijn profiel leek op dat moment te verbleken.... De eliminatie van 'tijdelijke' Ben is een feit. Ach, is niet alles tijdelijk, dacht ik nog even... 'Dag Ben, het was best even leuk met je.'


Toelichting

Op 26 december jl., op mijn vakantiestek, creeërde ik 'Ben', als een humoristisch, hilarisch, ironisch bedoeld blog naar mijzelf, n.a.v. van de nominaties voor 'de beste blogger'. Parodie, beste mensen. Een paar hyves-vriendinnen wisten van zijn werkelijke afkomst. In slechts een half uur was hij op hyves 'paraat'. 'Ben Blogger' was geboren. Het had ook geen zin voor hem om 'vrienden' voor hem te zoeken of bij hem toe te laten, want 'Ben' was slechts virtueel. Het geeft maar weer aan hoe betrekkelijk alles is. Hij heeft maar korte tijd bestaan. Ik heb persoonlijk enorm veel schik gehad en in een deuk gelegen, met name om alle reacties! Nu wordt het tijd voor 'Ben' om te gaan... Ik hoop dat jullie niet boos op me zijn. Het was geen opzettelijk doel je in de maling te nemen!
Matti.

PS. Over enige tijd verwijder ik het account definitief. Misschien wil je toch nog even bij Ben 'kijken', voor een definitief afscheid. Zo hoort het doorgaans.
Het heeft geen zin meer reacties naar Ben te sturen. Ben Blogger is niet meer. Doe dat maar naar Matti He's gone!
Voor alle duidelijkheid: ik ben geen beheerder van welke 'besteblogger' hyves dan ook! Alleen 'Ben', mijn tijdelijke 'hulp', creeërde ik als één grote parodie, een stunt, hoogstpersoonlijk ;) ;) Half januari is 'Ben' niet meer. Ben weg.

© Matti, 5 januari 2009
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: