woensdag 4 februari 2009

182. Het bushokje

  [ lees ook de reacties, die zijn minstens zo leuk! ]



















Hij stond minutenlang te wachten
de vorige bus, lijn 2, was al voorbij
't was precies zoals hij al verwachtte
de hoogtijdagen van het OV waren voorbij

Gelukkig kon de kou hem niet meer deren
het was slechts drie graden boven nul, niet meer
Die ene vrouw zat hem voortdurend aan te staren
die van die poster, hoe heette ze toch alweer?

Ze was gehuld slechts in een sexy setje
dat was nou eens een goed idee
het bushokje was nu haast een pretje
die Dekkers of Yolanthe, zij bracht alles mee

Het bushok bracht hem in extase, onbetwist
en toen de buschauffeur weer had geclaxonneerd
schrok hij weer wakker, de bus bijna gemist
was hij nu ook door seks geobsedeerd?

Zelfs in de winter wordt je zomaar warmer
als je zo'n poster voor je 'bakkes' ziet
reclamemensen wisten vast en zeker
hoe een 'doorsnee-reiziger' daarvan geniet

Hij haalde vlug zijn handen uit zijn zakken
hij dacht dat er op hem nu werd gelet
een ogenblik genoot die arme stakker
van 't virtueel moment met haar in bed

hij stapte in en toonde snel zijn kaart
[i]'doe mij maar nog zo'n rit, mijn beste man'[/i]
zei hij verstrooid maar toch bedaard
de buschauffer, die dacht er 't zijne van...


Lees ook de tweede variant: 185. Het bushokje (II)

Gedachtenspinsel n.a.v. Februari-opdracht 'bushokje' op 'Het Fantasierijk'
- die dingen zie je toch altijd op bushokjes? -
-'k probeerde me voor te stellen hoe een verkleumde vrijgezel man
in zo'n bushokje bij zo'n bushokjesreclame staat -

(PS dit is nog niet de uitwerking van mijn opdracht, mijn verhaal volgt nog tzt)

© Matti, 4 februari 2009
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.


___________________________________
Reacties:
  • Erika

    hahahaha erg leuk en gedicht nog wel

    vooral die extraatjes die ik in de reactie's lees inspireren mij wel...

    wie weet hihihi
    5 feb 2009, 17:26
  • Karin Höhle-Dikken

    Karin

    Leuk dichtje...
    5 feb 2009, 17:29
  • Aaltje

    Aaltje

    haha helemaal leuk,!

    Heb genoten van je gedichten en van alle reacties.:-d
      
    5 feb 2009, 18:27
     
  • Edwin

    Edwin

    Humor over een bushokje! Da's dus gewoon knap! Toffe blog, Matti.
    5 feb 2009, 19:02
  • Jolka

    Jolka

    Was het niet bijna carnaval?
    Geweldig!!
    5 feb 2009, 19:10
  • Anja

    Anja

    Ja, die reclames ook altijd... nice one. Ik ga dit weekend broeden op een bushokjesverhaal ;-)
    5 feb 2009, 21:20
  • Iris

    Iris

    :clap:
    6 feb 2009, 08:25
  • Dini

    Dini

    (y)
    6 feb 2009, 15:58
  • Muriel Kasmin

    Muriel visual artist

    Heel creatief en erg leuk.
    Doet mij denken aan een tijd, maar dat is denk ik 33 jaar geleden,
    dat ik zo bij het bushokje zat te mijmeren
    en verlekkerd naar zo'n stoere Marlboro man zat te kijken en genant weg zat te
    zwijmelen.....::licking:
    6 feb 2009, 19:31
  • Lynn

    Lynn

    GRINNIK!! Heel leuke...:clap:
    6 feb 2009, 19:53
  • Sylvia

    Sylvia

    Heel vermakelijk en uitstekend gedaan!
    :clap:
    7 feb 2009, 16:46
  • Trudy Brinkman

    Trudy

    Waarom hebben wij hier alleen maar saaie bushokjes?
    Met reclame voor waterbedden of zo. Daar heb ik nog nooit iemand verlekkerd naar zien kijken.
    7 feb 2009, 22:49
  • Ditte

    Ditte

    :lol: leuk (y)
    8 feb 2009, 18:22
  • Arnoud Jordan

    Arnoud

    Inderdaad leuke toespelingen. Op naar het vervolg.
    13 feb 2009, 23:22
  • Ageeth

    ~..*Ageeth *..~

    mooi gedicht.....
    het kan je dag kleur geven op zo'n regenachtige dag:-d
    28 apr 2009, 21:17
  • Matti

    Matti

    Of dichten 'mijn ding' is? I don't know.. Wat betreft de rest: je conclusies zijn correct. Nee, geen bushokje voor de deur en: Oeps, nee :-$ Voor de rest: Whahahah...
    4 feb 2009, 22:43
  • Bianca

    Bianca

    Bushokjes: Met regen sta je nog niet altijd droog!!
    En helaas kan ik de foto niet vinden maar bushokjes zijn ook zeer goed bruikbaar om op het dak te staan en te denken dat je kunt vliegen (weliswaar was de persoon in kwestie in een :drinking: toestand..)

    Leuke blog!!
    4 feb 2009, 23:02
  • Christina Kremer

    Christina 'hijfster'



    asje ;)
    4 feb 2009, 23:11
  • Marianne

    Marianne

    Matti waar staat die prijs voor?
    4 feb 2009, 23:21
  • Carel De Mari

    Carel

    Lachen! Ik denk dat ik ook maar 'ns de bus neem!
    4 feb 2009, 23:38
  • Edwin

    Edwin

    Geweldig gedicht, Matti
    5 feb 2009, 00:11
  • Jolanda

    Jolanda

    Hij is weer goed, Matti!
    5 feb 2009, 00:13
  • Hester

    Hester

    Hey you! Knap gedaan. Aan ritme valt vast hier en daar nog wat te verbeteren, maar humor en poezie verbinden... dat vraagt meester(es)s(en). :-d En dat dan ook nog sexy brengen? Mijn applaus heb je binnen! :clap:
    5 feb 2009, 00:13
  • Matti

    Matti

    @ Simon: decent voldoende, dunkt me ;)
    vooruit dan, speciaal voor jou hen die erom kunnen grinniken,
    een extra couplet (in te lassen na couplet 3)
    Bij 't kijken naar die plaat stond hij zowat te kwijlen
    de jonge vrouw, die naast hem stond, zag zijn erectie niet
    ze dacht alleen: "daar heb je er weer één, zo'n geile
    hopelijk benadert hij mij hier vanmorgen niet'


    @ Scorpio: ik denk nog over een verhaal na, nog tijd voldoende.
    @ Hester: het ritme kan inderdaad beter, maar wat wil je, zo uit de losse mouw in 10 minuten ;)
    5 feb 2009, 07:39
  • Gerda

    Gerda J.

    Yippie, hier word ik wel vrolijk van... vooral je aanvulling! :rolling:
    5 feb 2009, 08:38
  • Ellen

    Ellen.

    haha, leuk!

    Vooral de laatste 3 'lopen' héél erg lekker!!

    baci.
    5 feb 2009, 08:53
  • Leon

    Leon

    Hahaha leuk gedaan ;) Een onverwacht tafereel in een bushokje.
    5 feb 2009, 09:03
  • Jane

    Jane

    Hij is leuk.
    Met extra couplet is-ie leuker. ;-)

    Ben benieuwd naar de versie voor Fantasierijk.
    5 feb 2009, 09:20
  • Matti

    Matti


    @Marianne: de prijs zal het setje wel zijn, de 'lady' zelf is vast duurder
    @allen:
    een extra couplet, o wat een pret
    vanochtend bedacht, om kwart voor acht
    nee niet vannacht, dat had je gedacht
    o wat een pech , toen moest ik weg
    dat was het dus, vlug naar de bus...
    t regulier OV, t valt best wel mee
    bij ons staat hier geen reclame
    van één of andere sexy dame
    t bushok is ook zo kaal als wat
    dat ben je meestal heel gauw zat

    typisch mij weer; tot de volgende keer
    hahaha...

    5 feb 2009, 14:40
  • Juliette

    Juliëtte

    :clap: dus dit is alleen nog maar een warmlopertje??:clap: :handkiss:

    • Yadrian

      Yadrian

      Ah, dus er komt er nog één?
      4 feb 2009, 22:21

Geen opmerkingen: