woensdag 9 juli 2008

109. Blij bijtje


Kindergedichtje













Een bij-tje was zo blij
het was al ver in mei
Hij vloog van wei tot wei
soms ver, maar ook dicht-bij

Kijk daar een mooie bloem
hij ging met zacht ge-zoem
tot bo-ven-op die bloem
dat wilde hij graag doen

Wat zag hij op-eens daar?
was dat niet gek of raar?
een ander bij-tje daar,
wat leuk, zei hij dank-baar

Het was een lie-ve bij
ze zei: kom er maar bij
daar zaten ze al-le-bij
de tijd die vloog voor-bij

Wat lek-ker, samen in de zon
't was hij die toen begon:
hij zei: o meid, par-don
'k wou dat 'k je zoe-nen kon

ze zei: o ja, is 't heus??
je bent een goe-de keus
nou, het wordt se-ri-eus
ik ben wel wat ner-veus

ze zaten bij elkaar
het was toch heus niet raar
het leek een prach-tig paar
ge-zel-lig op die bloem, ja daar

ze kus-ten toen heel lang
hij wreef over haar wang
ze hield zich in be-dwang
heel even, maar niet lang

ik wil wel met je vrije
wacht even, ik kom dicht bij je
hij werd ook heel erg blije
ze zei: ik heet Mi-reil-le

O wat een mooie naam
hier zijn wij dan te-saam
ja, noem dan ook voor-taan
mijn voor-naam, ik ben Daan


Mijn andere kindergedichtjes:
103. Buzzy de bij
54. De vlinder en het lieveheersbeestje
20. De muis en de giraf




© Matti, 9 juli 2008

Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: