woensdag 21 oktober 2009

244. Cappuccinoblog (4)... Gehaktdag

Het is vandaag woensdag. Vroeger slachtten de slagers zelf hun vee op maandag, hingen en sneden ze het vlees uit op dinsdag en draaiden ze woensdag gehakt van het overgebleven vlees. Vandaar de oerhollandse term 'Woensdag gehaktdag". Voor Kluun (de schrijver) echter niet, Hij gaat TV-opnamen maken met het thema 'Gehaktdag'. Kluun wijkt af van het gangbare Nederlandse patroon, zoals altijd. Ik moest even grinniken. De proefopnamen vinden namelijk plaats op dinsdag. Waarvan acte. Ik dacht nog even: Wat voor vlees hebben we nu weer in de kuip? We zijn toch niet in de Verenigde Staten? Daar is het op dinsdag gehaktdag...

-------------------------
Zie ook:
240. Cappuccinoblog (1)... Italiƫ
241. Cappuccinoblog (2)... Betoverend
242. Cappuccinoblog (3)... Chairman

'Cappuccinoblog', een kort sfeerblog van maximaal 100 woorden.
Idee: http://espressostories.com/


© Matti, 21 oktober 2009
Ook gepubliceerd op mijn Schrijfblog van Trouw.
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: