dinsdag 20 oktober 2009

241. Cappuccinoblog (2) ...Betoverend

In gedachten loop ik door de binnenstad van Firenze met zijn kleurrijke jurken bomvolle uitgedoste modewinkels en exquize schoenenetalages. Hand in hand slenter ik door het betoverende Venezia, met in de andere hand een schijf overheerlijke anguria (watermeloen). In een flits denk ik aan de warme zwoele nacht, ergens op een bovenkamer in Poggibonsi, totdat het daglicht begon te gloren. Ik voel in gedachten de warmte van  handen die mijn schouderbladen vasthouden...en ik voel nog veel meer, een ultiem gevoel, een extase. Iets wat voorbij is.

Zie ook: 240. Cappuccinoblog 1

Idee: http://espressostories.com/
Mijn 'cappuccinoblog' is een korte, uit een paar zinnen geformuleerd blog.
Naar een idee van 'Espresso stories', van de schrijvers Chris Worth en R.P. Bird.
Een kort blog. Enkele kernachtige zinsneden, die niet langer hoeven te worden gelezen dan het drinken van een kop espresso duurt. Mijn intensie: het overbrengen van een gevoel, een sfeerbeeld.
Ik lust geen espresso. Zelf geniet ik meer van cappuccino. Dat duurt net iets langer en cappuccino geeft je het gevoel dat je nog even moet blijven zitten...
Mijn 'cappuccinoblog' telt nooit meer dan 200 woorden, lang genoeg om het even tijdens het drinken van een kop cappuccino, door te lezen en erover na te denken. Dus: Schenk een kop cappuccino in en lees mee.


© Matti, 20 oktober 2009
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: