vrijdag 19 december 2008

158. Meegenieten op afstand

158. Meegenieten op afstand

  Beste, lieve hyvesvrienden en -vriendinnen,
Lectori Salutem!

Nu eens geen blog over één of ander merkwaardig feit, een column, gedicht, fictie of mijn persoonlijke belevenissen.
Gewoon een hartelijke, lieve groet aan jullie allemaal! Mijn kerst- en nieuwjaarsgroet staat hiernaast. Hoe vind je mijn 'kerstkrans'? Zelf in elkaar 'geprutst' met 'FUNPAGINA'. Fout natuurlijk, helemaal fout. Omdat ik het zelf ook niet altijd leuk vind dat mijn mailbox met allerlei plaatjes vol komt te zitten, stuur ik daarom ook niets rond. Dat zou inconsequent zijn. Iedereen kan mijn allerhartelijkste groeten hier lezen. Rond de kerst ga ik even met vakantie naar het buitenland, daarna komen er wel weer nieuwe schrijfsels. Als het even meezit probeer ik zelfs voor de kerst nog blog nummer 159 te maken 160 te schrijven, want 159, mijn december-opdracht voor 'Het Fantasierijk' is ook klaar.

Korte terugblik
Toen ik hier op 23 februari jl. kwam en mijn profiel aanmaakte, was ik blanco en wist ik niet wat hyves was. Ik weet nu wel: Hyves is ontzettend leuk! Mijn hyves is ruim 24.500 keer bekeken. Met veel plezier heb ik bijna 160 blogs geschreven en zijn er ook 300 vrienden op mijn vriendenlijst die regelmatig of incidenteel iets bij mij gelezen hebben. Als niemand iets leest, dan heeft schrijven geen weinig zin. Dus: geef ook een compliment aan jezelf, dat je het de moeite waard vond om bij mij 'in te breken'. Anders krijg je het nu van mij!. Ik kan met veel genoegen terugkijken, met veel UITGELICHTE blogs, soms ook over persoonlijke gebeurtenissen, die moeilijk waren. Mijn meest geslaagde, maar ook meest schokkende, vond ik zelf: blog nummer 100. Onder de koperen ploert. Dat is er nou net één, waarvan ik gehoopt had dat ie uitgelicht zou worden. Sommigen vonden ook de kindergedichtjes grappig. Wil je nog wat teruglezen? Dat kan. Klik hier voor het overzicht. (Deze functionaliteit zelf bedacht, hyves-bedrijfje ;) )
Zelf probeer ik ook bij heel veel bloggers 'bij te lezen', maar het ontbreekt mij vaak aan voldoende tijd. Toch schijnen vrouwen alles tegelijk te kunnen doen. Natuurlijk doe ik bij heel veel van jullie inspiratie op. Mocht ik vergeten zijn om je nog ergens voor te bedanken (reacties, respects, krabbels, pb's): ik heb ze allemaal gezien en gelezen! Nogmaals: ontzettend bedankt daarvoor. Op naar 2009!

Vooruitblik
Niemand kan in de toekomst kijken, ik ook niet. 'k Zit altijd wel vol met ideeën en ik had nog over zoveel dingen willen bloggen. Dat komt het komende jaar hopelijk wel. Persoonlijk sta ik ook weer voor 'nieuwe uitdagingen' en dingen die op mij afkomen. Dan stormt het even met diverse gedachten in je 'binnenste' en denk je aan allerlei scenario's voor de nabije toekomst. Ik weet dat bij diverse hyves-vrienden en vriendinnen ook soms heel veel gebeurd is. Soms kan je leventje helemaal op de kop staan, of moet je beslissingen nemen die niet eenvoudig zijn. Probeer - net als ik - met volle teugen te genieten van alle mooie, fijne en waardevolle dingen, je familie, vrienden en/of relatie(s). Dat geldt ook voor jullie kinderen, kleinkinderen of wat dan ook bij je in beeld komt. Ik wens julie een inspirerend jaar, gezondheid en voorspoed.
Wie weet, wat het nieuwe jaar ons allemaal gaat brengen :d Ik weet zeker: mij staat in ieder geval wel veel te wachten! Ik zou zeggen: houd mijn blogs maar in de gaten, want daar schrijf ik van mij af, naar mij toe, soms raak, soms ondoordacht. Jullie mogen het (bijna allemaal) weten! Want ook afgelopen jaar, begon voor mij een avontuur, dat startte met het kopen van een paar schoenen. Ze zeggen altijd: wie schrijft, die blijft! Daarom komen er geen drastische wijzigingen, ik denk dat ik wel blijf schrijven, misschien soms wat minder frequent. Ik zie wel.

O ja, wist je dat er hele leuke plekjes zijn in Europa? Hebben jullie Heb jij al vakantieplannen voor het nieuwe jaar? Weet je wat mooi is? Zal ik je een tip aan de hand doen? ... Nee toch maar niet, want anders moet ik mijn 'geweldige plekje' waar ik zo heerlijk kan wegdromen en mij kan koesteren bij '...' met jullie allemaal delen. Dan komen jullie in groten getale kijken wat ik allemaal 'uitspook' en meemaak. Jullie lezen het (misschien) wel weer. Dat noemen ze geloof ik 'meegenieten op afstand' :d


Tsjonge, wat een referaat hè? Ik schrik er zelf van. STOP



Matti, 19 december 2008

Geen opmerkingen: