woensdag 6 augustus 2008

Nappie, de plurk





Hey, is dat niet Nap?
is 't serieus of maakt ie een grap?

Nee joh, het is Napoléon
die is al vergaan, komt niet weerom

Het is vast een 'plurk':
een ploert of een schurk

Die man is apart
hij maakte een razende start

hij wilde alles bezitten
nu moet je niet op hem vitten

hij was best wel slim
in die tijd had je nog geen vim

ze stonken onder die pruiken
van een afstand kon je het al ruiken

Hij was ook een charmeur
spoot zich vol met odeur

toch liep het slecht met hem af
Op Elba onderging hij zijn straf

Toen hij weer terugkwam aan land
kreeg hij zn makkers opnieuw op zijn hand

Bij Waterloo maakten ze hem in
voor de geschiedenis een nieuw begin

Dit was een gedichtje van Nappie
nu weet je: ik maak graag een grappie


'Plurk' = een scheldwoord (tussen ploert en schurk)

© Napoléon, 6er august 2008

Gepubliceerd op mijn (AE) hyves: http://napoleon1813.hyves.nl
________________________________________________
 
3 Hyvers respecteren dit
  • Linda
  • Annette
 
  • Napoléon B. (voor vrienden: Nappie)

    Napoléon

    @ Carolien: ja, een rare en aparte snijboon zul je denken, een soort 'bon aparte' :xd: maar charmant, dat ben ik zeker!
    6 aug 2008, 12:38
  • Marianne

    Marianne

    En een woorden goochelaar.
    6 aug 2008, 17:20
  • Mercurius (Hermes)

    Mercurius

    Het is wel Sinterklaasavondniveau hoor Nappie! :-p ;-)
    6 aug 2008, 19:54
  • Napoléon B. (voor vrienden: Nappie)

    Napoléon

    @ Mercurius: Sinterklaasavondniveau?. Niveau á la soir de petits paquets le Saint Nicolas? Excuser moi. Een olijke noot tussendoor moet kunnen. Zeker, enigszins discutabel gekrakeel. Binnenkort zal ik het gedichten- en blogniveau wel wat opkrikken, boven dit fylogenetische gefrutsel uit.
    6 aug 2008, 21:20
  • Wil

    Leeuwinnetje

    Weet je, toen ik dit las dacht ik: Die kerel had een borrel op, kan niet anders...Gelukkig was ie in 'n lollige bui, waardoor wij weer wat te gniffelen hebben.
    Moet kannen, eh, kunnen:)
    6 aug 2008, 21:58
  • Asterisk

    Asterisk

    Hahahaha, yep ik sluit me bij Mercurius aan.. hoewel die oude toch écht ouder was (is..).. verwarrend nét als jij :sint:
    6 aug 2008, 22:42
  • Arjen

    Arjen

    via dwangarbeid naar dwangrijm
    tenminste, die rooie jasjes kijken niet echt vrolijk. U bent er wel lolliger op geworden in de tijd. Alles nog goed met Marianne?
    6 aug 2008, 23:52
  • Marianne

    Marianne

    @ Arjen
    Mocht je deze bedoelen, prima. Heb vanmorgen uitgevonden dat ze in Molise meer klant gericht opereren dan in Apulia.
    7 aug 2008, 11:12
  • Napoléon B. (voor vrienden: Nappie)

    Napoléon

    @Leeuwinnetje: Nee, ik had geen borrel op tijdens het schrijven
    @Arjan: Nee, geen dwangrijm en ach die rode jasjes, niet vrolijk nee, dat was het bloedvergieten zeker niet
    @Carolien: Ik vond 'Nappie' nou net zo'n leuk koosnaampje
    7 aug 2008, 17:12
  • Machgyel Adryaenssen de Ruyter

    Admirael

    Wat ick met u aen moet hier aen boord is me niet gheheel duydelyck heer Nappie.
    Een bon aparte wellight, doch seecker ende niet gelyck de snoodaert die ick my by uw persoon had voorghesteld.
    7 aug 2008, 19:28
  • Linda

    L!ND@

    haahahahah leuk om de zaterdagavond mee door te brengen,grapjas
    :marlinde:

    Ik ben blij dat we tegenwoordig gewoon onze eigen haardracht kunnen waarderen
    20 sep 2008, 20:52

Geen opmerkingen: