zaterdag 2 augustus 2008

122. Handleiding voor foute mannen

We zaten heerlijk op een terrasje, midden in het centrum. Mijn vriendin Carla en ik. We hadden geshopt en nieuwe bikini's en nog wat vakantiespulletjes gescoord. Even uitpuffen met een cappucino. Dat doen we wel vaker. Ondertussen wat om ons heen kijken en leuke binkies spotten. Het zonnetje scheen heerlijk en dat is genieten. Plotseling zat ie daar, een tafeltje verder: een foute man. Tja, wat is dat nu weer, zul je je afvragen. Soms overkomt het je en dan zouden op zo'n moment alle sirenes, alarmbellen en toeters af moeten gaan. Wegwerkers die allerlei afzethekken plaatsen en grote waarschuwingsborden met gele knipperlichten neerzetten. Een extra zwaailicht erbij.
Let op: alle lichten staan op rood, niet doen, niet kijken, dat gaat nooit goed.
Toch voel je dan wat kriebelen in je buik en fantaseer je een heel eind weg. Ik ben geneigd om altijd lief te glimlachen als ze je kant opkijken. Toen hij zich omdraaide had je het al: ja hoor, hij had ons in de peiling. Hij keek door zijn kekke zonnebril onze kant op en vroeg: 'Mag ik bij jullie komen zitten, er is hier nog een stoel vrij? Je zit op je eigen kont, dacht ik nog, maar de belletjes hadden wat luider moeten rinkelen. TINGELINGELING - ALARM - LET OP - WEES OP JE HOEDE - Hij zag er wel leuk uit hoor, maar opeens zag ik het: zijn rechterhand: een trouwring. Zo, aan het winkelen geweest? vroeg ie meteen en hij pakte zijn pilsje mee van het tafeltje naast ons.
Ja, antwoordde Carla spontaan, 'wou je t zien?' 'Meid, niet doen, denk toch na', schreeuwde ik nog van binnen, maar het was al te laat. Kijk eens, wat mooi zei ze en ze pakte de tas van H&M tevoorschijn en trok met een handige zwaai de bikini's tevoorschijn. Voor de vakantie, zei ze er achteraan. Tja, dat zou ie vast ook wel snappen, want je gaat niet in het centrum van Zwolle in je bikini rondstappen. Dan wordt je meteen door de politie aangesproken. Hoewel, met dat warme weer zouden ze vast wel wat consideratie hebben. Dat zal je best leuk staan, zei de foute man. En hij bestudeerde ons met zijn ogen maar eens uitgebreid. Een zakenmannetje, dacht ik nog, midden dertig. Nota bene een stropdas om, met die hitte. Overhemd met lange mouwen, nee hè? Fout, fout, fout. Maar wel een aantrekkelijk type, dat wel. 'Geen gekke dingen doen, meid', zei ik nog tegen mezelf. Maar toch...op de een of andere manier zijn foute mannen toch wel leuk. Zal wel in de genen zitten. Terwijl Carla met m zat te keuvelen, gingen mijn gedachten alvast naar het strand in Italië. Daar lag hij dan naast ons met zijn zongebruinde borstkas. Hij strekte zijn hand uit en aaide ons over de wangen en gaf een vluchtige kus. Dat smaakte naar meer!
Ik voelde in gedachten zijn zwoele lippen al op de mijne. Ik deed mijn lippen wat van elkaar en voelde zijn heerlijke verleidende tong. Met zijn hand pakt hij mijn nek en trekt me wat dichter naar zich toe. Ik voel zijn hand wat verder glijden en ...
Fout, Fout fout. Hij heeft een relatie en waarschijnlijk zitten zijn vrouw en kindjes thuis op m te wachten. Meneer is natuurlijk eerder vrij en gaat even lekker een pilsje pakken op een terras. Ik kwam weer terug met en schok in de realiteit. Carla stopte grinnikend haar nieuwe bikini weer terug en zei tegen hem: Wij gaan heerlijk genieten hoor'.'Dat geloof ik' , zei de man en je zag zij ogen al heen een weer rollen over Carla's decolleté. Hij genoot ook vast. Please pay attention Red lamps are dangerous!Moet je niet werken? vroeg ik aan 'm. Nee, vandaag niet meer. Ik ben wat vroeger naar huis gegaan. Naar huis?, dacht ik nog. Hij is nog helemaal niet thuis. Misschien heeft ie wel gebeld: Schat, het is zo druk op de zaak, zo vlak voor de vakantie, er moet nog van alles af. ik moet overwerken.
Zijn vrouwtje thuis maar wachten natuurlijk en zet alvast zo'n kant-en-klaar maaltijd voor hem in de magnetron.
Terwijl ik naar 'm kijk, vraag ik me heel wat af. Zou ie wel meer afspraakjes maken zo, met willekeurige jonge vrouwen, ergens op een terrasje?
Ja, een foute man. Zo geheimzinnig ook weer niet, anders had ie zijn trouwring wel in zijn binnenzak gestopt. O, daar had je het al: Hij zei: 'Als jullie het leuk vinden dan kunnen we nog wel even kennismaken en gezelig even hier wat drinken en hij wees naar de bar erachter.
O, nee, zei ik meteen - en ik dacht: dat loopt verkeerd af -
Nee, dank u wel hoor, we moeten zo nog verder en zometeen heben we nog een afspraak, hè Car, terwijl ik haar nadrukkelijk aanstoote. Ze begreep de hint.
Nee, nee hoor, zei ze. 'Vriendelijk aangeboden, maar wij hebben geen vrij weet u...'

Opeens bedacht ik: ze zouden een soort handleiding moeten maken voor foute mannen:
1. ben je getrouwd en zit je op een terras: kijk recht voor je uit, spreek niemand aan, drik rustig je kop koffie op en bel dan naar huis: liefje ik kom eraan hoor
2. beslist geen stropdas op een buitenterras. Fout, Daar knappen ze op af.
3. Doe geen heerlijke aftershave op
4. Leg je hand duidelijk op tafel, zodat ze kunnen constateren dat je al voorzien bent
5. maak geen avances, dat gaat verkeerd
6. biedt geen drankjes aan, want anders zeggen ze te gretig ja
7. Zeg vriendelijk en duidelijk: fijn kennisgemaakt te hebben. Ik ga snel naar mijn vrouw en twee lieve kinderen. Een fijne dag verder.

Carla en ik stonden op. Hij, de foute man dus, bleef ons nastaren. Carla kon het niet nalaten om nog te roepen: 'Nou, misschien ontmoeten we je nog wel hé op het Italiaanse strand. Over twee weken gaan we weg.
Fout, fout, fout...
Ik vroeg me opeens af,terwijl we terug naar de parkeermeter liepen: gek, hij heeft zich helemaal niet voorgesteld. Hoe heet ie eigenlijk?


© Matti, 2 augustus 2008
** 04-08-2008 UITGELICHT**
___________________________
Reacties van hyves.nl:


  • Edwin

    Edwin

    Gewoon laten gaan zo'n figuur, veel te snel.
    De echte prins op het zg witte paard pakt het veel subtieler aan, geloof me maar.
    Mooie blog weer.
    2 aug 2008, 23:56
  • Esther

    Esther

    hihi ben het met Louise helemaal eens,gniffel!

    Maar ik ben toch al 2 en half jaar samen nu met mijn foute mannetje! ;-)
    En soms is lekker fout zijn best leuk :-d

    Liefs Esther
    2 aug 2008, 23:58
  • Dagmar

    Dagmar

    meneer fout ;) of was het nu Wout??
    3 aug 2008, 00:05
  • Chris

    Chris

    Gaan 'foute' vrouwen eigenlijk goed samen met 'foute' mannen?
    (y)
    3 aug 2008, 07:47

    • Mattie

      Mattie

      alles wat fout en stout is heeft een onweerstaanbare charme...! :shining:
      3 aug 2008, 10:50
    • Ulrika Johansson

      Ulrika (zoekt) zomerkoninkjes

      Geweldig! Herkenbaar ook
      kusje van 'foute' vrouw
      3 aug 2008, 21:21
    • Yozev ...

      Yozev

      Ik ben een foute man...dus?:shrug:
      3 aug 2008, 21:47
    • Arnoud Jordan

      Arnoud

      Weer een mooi verhaal. Als dit het voorproefje is voor de komende verhalen uit Italië, staat ons lezers nog heel wat te wachten :-$ .

      Geloof dat ik meer onder de subtiele mannen val :-d .

      Groetjes
      3 aug 2008, 21:59
    • Jolien

      jolien

      ik heb een zwak voor foute mannen:-$
      3 aug 2008, 23:13
    • Karin

      Karin

      Overhemd met lange mouwen, nee hè?

      Waarom nee hè??? Weet je wel hoe een man met een overhemd met korte mouwen eruit ziet? Dat is pas fout!
      4 aug 2008, 05:28
    • Claudia

      Claudia

      Tja, als jij 'foute mannen' vreest......zul je in Italie op je kamer moeten blijven.....en dan nog zullen ze je vinden... vreselijk fout.....(6)
      4 aug 2008, 08:25
    • Asterisk

      Asterisk

      Als je vrijgezel(lig) bent zijn foute mannen toch níet fout.. trouwens wát is fout, de prikkeling, de zinderende spanning, het 'onderbuik', in je buik gevoel, het willen voelen, ruiken én proeven van.. pfffff Ik leef me té veel in... :slobber:
      4 aug 2008, 11:12
    • Maarten

      Maarten

      Lekker hè? (6) Ook niet-getrouwde mannen kunnen 'fout' zijn heb ik uit betrouwbare bron ...!
      4 aug 2008, 11:37
    • Matti

      Matti

      @allen: Om het misverstand maar meteen uit de weg te ruimen: het blog is uiteraard een tikkeltje zwaar overdreven neergezet. Op vakantie ga ik me zeker niet in een kamertje opsluiten. Volgens mij barst heel Italië van de 'foute' mannen.
      4 aug 2008, 11:41
    • Mattie

      Mattie

      he, en wij maar denken dat je bang bent van "foute" mannen...
      4 aug 2008, 12:17
    • John

      ®John

      leuk geschreven Matti, oeps ik heb geen trouwring om :chinrub: en kijk graag naar :handkiss: :shock:
      4 aug 2008, 16:32
    • Thea

      Thea

      Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!:clap: :clap:
      4 aug 2008, 19:27
    • Wienie

      Wienie

      Uhm...nou snap ik nog niet wat een "foute" man is...maar ik wens je een super vakantie!!
      4 aug 2008, 23:04
    • New Lady

      New Lady Soul

      Wow,heel herkenbaar.
      Liefs,Niika,:shakeit:
      5 aug 2008, 00:37


    • Gerard Polak

      Gerard

      Ach, die "foute man" zal ongetwijfeld aanvoeren dat er niets op tegen is om buiten de deur honger te krijgen, zolang hij maar thuis komt eten. ;-)
      En die dag heeft hij ook thuis gegeten. (6)
      5 aug 2008, 00:39
    • Andre

      Andre

      Leuk blog hoor ,weer genoten.
      Foute mannen ? Volgens mij anders uitgelegd.......
      liefs
      5 aug 2008, 07:18
    • Bob

      Baap

      :marlinde:
      5 aug 2008, 07:49
    • Bianca

      Bianca

      Heeey!!!
      Veel plezier op vakantie!!

      Enne kijk uit voor de mannen hè:-ppp

      Liefs:rose:
      5 aug 2008, 10:23
    • Erik De Vries

      Erik

      :cheer: ik ben ook zo fout en ik ben er dol op.
      5 aug 2008, 10:48
    • (¯`·._.·Martina

      (¯`·._.·Meisje aan de zee·._.·´¯)

      fout kan o, zo fijn zijn zij zij!!
      5 aug 2008, 13:10
    • Ron Hunter

      Ron

      ron was de naam.....
      5 aug 2008, 14:26
    • Arjan Bos

      Arjan

      Hoewel niet getrouwd.....ik zou het ook zo gedaan hebben maar ik denk niet dat het helpt want als jullie me zien dan kan ik al zien dat jullie het niet leuk vinden...(ziets van: 'wat kom je doen??') ;-) :-d
      5 aug 2008, 15:59
    • John Kerkhof

      John

      Jij en Carla samen. :shock:

      Twee tegen een, ik kijk wel naar de wolken. ;)

      5 aug 2008, 16:26
    • Merel

      Merel

      haha.. prachtig! ;-)
      5 aug 2008, 18:45
    • Ronald

      Xijezo Ronald

      is dit fout? zo ja, wie is er dan fout? zo nee, wat is het dan wel? leuk verhaal! (y)
      5 aug 2008, 18:48
    • Henriëtte

      Jetje

      O, wat een heerlijke fouterd !!! :slobber:
      En wat is het lastig om niet lief te lachen hè ?

      Weet je... de foutste zijn nog degenen die ijskoud beweren dat ze niet fout zijn (of die zeggen dat ze niet weten wat "fout zijn" betekent).

      Maar ja, misschien mag het wel van zijn vrouw en leest hij je blog... O, ellende !
      (heb je al gecheckt of Ron het echt was ;-) )

      Fijne vakantie en als je wat leuks meemaakt: delen met ons hier!

      5 aug 2008, 21:36
    • Koen Treehugger

      Koent.

      Wat een super eind! TOp!
      5 aug 2008, 22:24
    • Robert

      Robert

      Misschien een keer een blogje over een foute vrouw ?

      Robert
      5 aug 2008, 23:05
    • Matti

      Matti

      @ De Paul: Waar ik vandaan kom? uit mijn moeders buikje, haha
      @ Nelleke: Korte Pote?...O,o, Den Haag
      @ Jetje: Nee, ik heb het nog niet gecheckt of het Ron was...
      @ the joke is on you & Rob3rt:: ...Lees meer
      5 aug 2008, 23:11

    • Mo

      Mo

      What can I say..
      bad, bad men (6)
      5 aug 2008, 23:21
    • Jean-Paul

      Jean-Paul

      Eindelijk eens duidelijk wat de definitie van een foute man is...

      Een "gebonden" man die een gesprek aan gaat met een vrouw, waarin de vrouw haar fantasie de vrije loop laat.
      Wat een foute man...
      6 aug 2008, 11:21
    • Ronald

      Xijezo Ronald

      zo te lezen staat zowel de V als de M achter de inbreng van haar/zijn seksegenoot in dit leuke verhaal. ik vind het van beide kanten niet ECHT fout. tis een mening nu.
      de zon schijnt vandaag, dus terrasweer HYVERS!! ga erop uit om meer van dit soort sappige verhalen te kunnen schrijven. (y) :shining:
      6 aug 2008, 11:37
    • Henriëtte

      Jetje

      @ JP, tuurlijk is die man fout !
      Wij vrouwen zijn toch allemaal (a)
      :lol:

      En Matti:
      Als die fouterd van jou nou dezelfde is als die fouterd flirterd op de A15 in die
      1-serie uit mijn www van vorige week maandag, dan hoor ik het graag ;-)

      6 aug 2008, 19:42
    • Annette

      Annette

      Leuk geschreven.
      6 aug 2008, 22:08
    • Emmely

      Emmely

      Héérlijk verhaal! Heerlijk geschreven!

      Mijn complimenten!
      7 aug 2008, 17:24
    • Rita

      Rita

      heel eerlijk ik heb niets fouts kunnen ontdekken op die stropdas na dan.
      je had toch gewoon een gezellige middag
      7 aug 2008, 21:46
    • Wil

      Leeuwinnetje

      Hm, ik wens mij ook zo'n vriendinnetje waarmee ik dit soort dingen doe: shoppen en koekeloeren naar wie er allemaal fout zijn op zo'n terras.
      7 aug 2008, 22:22
    • Annet Roosenboom

      Annet

      whahah foute mannen kunnen ook lief zijn hoor en leuk toch
      vinnik wel
      9 aug 2008, 00:55
    • Monique Aka Rooyens Van der Sterren

      Monique vd Sterren, Auteur

      Niks is fout zolang mensen er het goede van zien.
      Getrouwd hoeft niet fout te zijn, terwijl ongetrouwd dat
      wel kan zijn als je met de gevoelens van een ander speelt
      door beloftes te doen die je niet waar kan maken.
      Een getrouwde man kan die beloftes niet doen.
      En ongetrouwde mannen die beloven om je in bed te krijgen,
      zijn ook niet integer bezig. En jijzelf ook niet als je er op ingaat terwijl je zou kunnen weten... ja.... Wat is fout?!
      9 aug 2008, 10:15
    • Monaaaaaa

      Monaaaaaa

      hahha je maakt het wel erg spannend hoor maar of ik het een foute man vind hmm nee niet echt of zelfs helemaal niet aangezien jij hem aan keek en naar hem glimlachte en meneer zat alleen mischien vond meneer het toch iets gezelliger om gezelschap te zoeken puur voor de gezelschap en zeker niet omdat...Lees meer
      9 aug 2008, 22:46
    • Robert

      Robert

      Hoi Matti,

      Ongemerkt heb je misschien toch al aan mijn wens voldaan.
      Ik dacht nog eens na over je blog.
      Foute man?....Foute vrouw denk ik nu. ...Lees meer
      13 aug 2008, 00:25
    • Sylvia

      Sylvia

      Dit is echt het unanieme voorbeeld van de foute man!!
      En daar zijn er teveel van! denk dat jij niet de enige bent die ze aantrekt.... :lol:
      Ik stem voor een handleiding!
      Kun je er niet een publiceren???? :yeah:
      14 aug 2008, 18:22
    • Jasper Tol

      Jasper

      Ja, mijn zoon is er even niet en hij vroeg mij zijn Hyves na te kijken op berichtjes. Dat doe ik wel vaker voor hem. Hij gebruikt het bijna niet.

      En als je er dan toch bent dan snuffel je wat verder rond en kwam hier ingedoken.

      Het is zo heerlijk verfrissend dit blog. En zo herkenbaar. ...Lees meer
      15 aug 2008, 14:38
    • Dini

      Dini

      He waar zie jij al die foute mannen in Zwolle?,
      In mijn tijd was en niet een en ik ben dus hard hollend zwolle uitgelopen en via amsterdam in tunis terecht gekomen Bij een echte heel foute man!!!
      en ben er heel blij mee (hij ook met mij he want ik ben een echte heel foute vrouw tenminste vroeger geweest)
      16 aug 2008, 01:29

Geen opmerkingen: