maandag 2 juni 2008

95. Een onverwachte trouwkaart

 





Vandeweek ontving ik onverwacht jouw kaart
Vol ongeloof heb ik er naar gestaard
een uitnodiging voor een bruiloftsfeest
de woorden troffen mij het meest

Ik voelde tweestrijd, innerlijk verdeeld
met twijfel vroeg ik wat me scheelt
dit is de waarheid: het is realiteit
zei ik mezelf: 'niet langer strijd'

Ik had een sprankje hoop, nog wel
dat wij weer samen konden zijn, een stel
Toch is het valse hoop geweest.
Die twijfel, raakte me nog het meest.

Misschien schrijf ik je nog een brief
want jij zei eens: 'ik heb je lief'
jouw trouwkaart met die andere naam
daar had de mijne moeten kunnen staan

Ja, jullie worden nu een paar
want je houdt zeker van elkaar
ik gun je samen veel geluk
ik hoop dan ook: t gaat nooit meer stuk

Toch geeft het mij een dubbel gevoel
er zijn weinigen die weten wat ik bedoel
mijn gedachten gaan een tijdje terug
'voor altijd' zei je toen, te vlug

Mijn lieve vriend, ik meen oprecht
liefde, geluk, het zij gezegd
ik denk terug aan fijne tijden
die laat ik door mijn gedachten glijden

Het leven gaat door, voor jullie, voor mij
ja, jij gaat voortaan zij-aan-zij
ik hoop voor jou en voor Eline, je vrouw
veel voorspoed, maar beslist ook: trouw


Een mooie dag gewenst 27 juni.


Ja, ik ben er nu klaar mee, na 27/6 (hoop ik..)

Gerelateerde blogs:
90. Voor altijd
102. Onstuimige flashback
115. Afgesloten hoofdstuk (pas later, op 20 juli 2008 geschreven)
--------------------------------------------
© Matti, 2 juni 2008
Gedicht, geschreven met een traan
Ik hield hou echt van wens het beste voor jou.




Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: