maandag 30 juni 2008

104. Papa, mijn grote sterke held

Papa,
Ik kruip nog even op je schoot
toen was ik klein, nu ben ik groot
je bent mijn grote sterke held
vele geheimen heb ik je verteld
ik huil nog even op je schouder
het maakt niet uit, al ben ik nu ouder

Papa,
Je hebt me heel veel moois geleerd
al gingen dingen soms verkeerd
je hield me vast toen ik ging lopen
ging met mama mijn kleertjes kopen
toen 'k groter werd, bracht je mij naar school
je bent mijn voorbeeld, mijn idool

Papa,
De schoolreis kwam, je wachtte bij de bus
je ving mij op en gaf me een hele dikke kus
je corrigeerde soms mijn bokkesprongen
'k herinner me de liedjes die we samen zongen
de 'kleine' werd een grote meid
je nam voor mij vaak zoveel tijd

Papa,
Over het leven, relaties, seksualiteit en geld
daarover heb je mij heel veel verteld
en toen iets kwetsbaars opeens werd aangetast
begreep jij met veel geduld mijn zware last
'k was tijden stil en kroop haast in mijn schulp
jij zocht voor mij veel adequate hulp

Papa,
'k heb jarenlang jouw steun gekregen
Ook toen k soms teruggetrokken was, verlegen
wat later kwamen ook de jongens, vaak heel stoer
ze kwamen bij ons thuis, ook over jullie vloer
'k was vijftien, zestien jaar misschien
'k had van het leven nog niet zoveel gezien

Papa,
je ving mij op s nachts bij de discotheek
jouw blik die mij bezorgd soms leek
toen 'k ging studeren, gaf jij mij de kans
je was mijn grote stimulans
naar 't VWO, ik wilde talen gaan studeren
als Alpha bleef je mij stimuleren

Papa,
Toen kwam de echte liefde, geluk in 't zicht
't stortte ineen en weg was 'mijn licht'
het leek zo'n onbegrijpelijk verhaal
jij kent details, je weet het allemaal
toch blijf je er voor mij, 'k kan bij je schuilen
bij jou mag ik ook onbedaarlijk huilen

Papa,
Met vaderdag gaf ik je boeken, literatuur
je bent geen lezer, voor jou vreemd 'avontuur'
toch ben je er stiekum aan begonnen
en nu geef je je ook daarin gewonnen
'ben super trots op jou, dat mag!
Voor mij is t elke dag Vaderdag!



© Matti, 30 juni 2008
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Voor mijn allerliefste papa
Merci Papa, pour votre amour et support
Thank you, dear dad, for your love and commitment

Geen opmerkingen: