woensdag 10 februari 2010

275. Nagestuurt karnavalsliet

Een goede kennis, die inmiddels hyves heeft verlaten, stuurde mij destijds de tekst van een carnavalslied. Jan, de man van zijn nichtje Gera, heeft het geschreven. Ben, zo heet hij, is een beste jongen, maar aan zijn taal kan nog wel wat geschaafd worden. Toch wil ik hem niet al te hardhandig aanpakken, dus plaats ik zijn bijdrage. Het leek mij wel aardig in deze tijd, waarin weer een aantal nieuwe carnavalshits verschijnt. Vorig jaar was het carnaval al achter de rug, dus heb ik hem laten weten: 'Ben, ik bewaar het wel tot volgend jaar.' Nu is het nog wachten op een componist die er een passende melodie bij kan vervaardigen. Hier volgt het liedje van de zwager van Ben, met zijn eigen inleidende tekst:

-------------------------------------------------------------
Dag Matti,
Van me nichtje Gera Wildeman, ontving ik met de ie-mail nog de tekst van een karnavalslietje dat Jan, haar partner had geschreven. Hij was dermee naar de plaatselukke Karnavalsklup gegaan vorige week, maar ze vonden het niet in het repertwaar passen. Toch lijkt het mijn wel een leuk lietje, omdat het heel goet gecombineert ken worden met 'ík hep hele grote bloemkolen', die al een bekende karnavalshit is. Ik ken natuurluk niks zeggen over de komponeerkwalitijten van Jan, maar Gera hebt het gekorrigeert. Als er plaatselijke Karnavalsfanfarus zijn, die er een beipassende melodie of weisje bij kunnen verzinnuh, dan moge ze van mijn de tekst zo gebruiken. Dat moet tog niet zo moeilijk zijn tog? Als je eenmaal aan t toeteren bent, ken je zo doorgaan. Hoewel, het karnaval is inmidels achter de rug, het is afgelope, maar der is nog voldoende tijd om te oefenuh voor 2010 of 2011, of missgien wel 2013. Ken jij dr wat mee op je haives?, want ik zit hier niet. Dit is het nagestuurt karnavalsliet. Het lietje gaat zo:






Op de foto:
Jan, die mafkees van me nichtje Gera



Ik heb een heel groot bloemkoolhoofd

Refrein:
Ik heb een heel groot bloemkoolhoofd
bloemkoolhoofd, bloemkoolhoofd
ik heb een heel groot bloemkoolhoofd,
o wat ben ik gaar
--- einde refrein ---

Bij t koken wan het eten
begon ik heel hard te zweten
ik voelde aan mijn hoofd
het was nu gaargestoofd

Refrein:

Mijn moeder zei: 'ach jongen'
denk ook toch aan je longen
je staat zo in de damp
dat wordt beslist een ramp

Refrein:

Mijn zuster is haasje
ze keek diep in het glaasje
ze zwalkte helemaal toet
en liep achter in de stoet

Refrein:

Mijn ome die heet Pieter
Hij zoop daar als een gieter
maar met zn stomme kop
dronk hij een emmer sop

Refrein:

De buurman is een moslem
die viert geen carnaval
het suikerfeest verblijdt hem
want hij eet alleen halal

Refrein:

Mijn maatje is vergeten
om tussendoor te eten
zeg heb je t al gehoord
hij is helemaal gestoord

Refrein:

Mijn man die is gaan vissen
wat geeft dat toch een pret
het feest dat moet hij missen
maar ik zie hem straks in bed

Refrein:

het wordt vandaag wat later
want bloemkool is slechts water
het raakt zo aan de kook
en je ziet alleen maar rook

Refrein:

Zeg heb jij ook een bloemkoolhoofd
bloemkoolhoofd, bloemkoolhoofd
Zeg heb jij ook een bloemkoolhoofd
je bent zo gaar gestoofd

Refrein:

Vervolges ken het lietje 5 of 6 keer worden herhaalt. of zo vaak je wil natuurluk!
van Ben, 28 februari 2009
Je mag natuurluk reageren op dit lietje, maar ik gaat niet iedereen bedanken, want dan ken ik wel sgrijve blijve, dat begrijp je wel hè? Ik ziet vanzelf wel bij me hyvesvriendin Matti dat je het gelezen hep.

Aanbevolen voor nominatie als:





-----------------------------------------------
:xd: © Matti, 12 februari 2010
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: