maandag 18 mei 2009

218. Een SMS-je

Recentelijk onderzoek leert dat mensen liever korte blogs lezen.
Een poging. Een tweede blog van precies 150 woorden
Lees hier de eerste blog van 150 woorden: 217. Wakker worden

---------------------------------------------------------
Ze zat voor mij op het terrasje, een kop choco stond voor haar. Opgeschrikt door een melodietje, kijken de andere mensen in de buurt haar kant op. Ik ook. Ze pakt haar mobieltje uit haar tas, klapt 'm open, leest de boodschap en ze zegt hardop: 'Dat meen je niet'. Ze lijkt verschrikt. Zat ze op dat bericht te wachten of kwam het onverwacht?
Ze kwakt een paar muntstukken op tafel en veert overeind. Dan slaat ze haar jas om en komt in beweging. Ze loopt weg, de stad in. Wat zou er zijn? denk je dan. Een vriendje die haar de bons geeft? Of de afspraak afzegt? Een SMS kan je plannen ineens radikaal veranderen. Haar kop choco blijft half leeggedronken op het tafeltje staan. Natuurlijk, ik zou ook wel onverwacht een SMS willen ontvangen, maar wel één met een leuke boodschap. Zoiets bijvoorbeeld: 'ik denk aan je'.
---------------------------------------------------------

© Matti, 18 mei 2009
150 woorden 'een SMS-je'
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: