maandag 18 mei 2009

217. Wakker worden

 
Recentelijk onderzoek leert dat mensen liever korte blogs lezen.
Een poging. Een eerste blog van precies 150 woorden


Een weekend lang jezelf vermaken valt niet altijd mee. Nu hoef ik mij niet te vervelen, mijn programma is boordevol. Struggle for life. Als ik alle dingen wil doen die ik van plan ben, kom ik tijd te kort. Zaterdagmorgen vind ik een heerlijk moment om even op je gemak wakker te worden. Nog even soezen. Vrijdagavond zet ik bewust de wekker niet. Heerlijk om te ontwaken zonder verplichtingen. De plek naast mij is leeg. In gedachten strek ik mijn arm uit en hij ligt daar. Wat zou het gezellig zijn om te horen, 'Schatje, ben je wakker? Hij zou zijn hand even over mijn wang strijken. Zijn andere hand ligt om mij heen en het maakt niet uit of ik half bloot ben. Mijn reactie zou zijn om nog heel dicht even tegen hem aan te kruipen. Het maakt niet uit of de klok nog een uurtje doortikt. 'Lieverd...'


© Matti, 18 mei 2009
150 woorden 'Wakker worden'
Ook gepubliceerd op mijn Schrijfblog bij Trouw.
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: