vrijdag 22 februari 2008

2. Idyllisch dromeneiland, het lot van de happy single



Daar lig ik dan, op een handdoek op het strand van de overbekende toeristische badplaats Playa de las Americas. Het is september 2007. Het is hier heerlijk en ik lig hier uitgestrekt. Ontspannen, dat wel. De bloedhete zon staat hoog aan de hemel en stuurt zijn verzengende warmte naar beneden. De vliegreis naar Tenerife, twee dagen geleden, was meegevallen. Geen oponthoud op de luchthavens, helaas knorrig personeel op de vlucht. Die moeten er ook maar eens relaxter doen. Ik moest er even tusennuit. Ik was hardnodig aan een break toe. Overal om mij heen zie ik lachende mensen, verliefde en pasgetrouwde jonge stellen, die ergens een plekje opzoeken. Vakantiegangers, net zoals ik, die van de zon en vrijheid genieten, tevens hun zuur verdiende geld erdoor jagen. Bovendien: ik wil wandelen, veel wandelen. Dit Canarische eiland is eigenlijk één grote vulkanische berg die eindigt op de top ervan, de ruim 3.700 meter hoge Teide. Ik wil lopen en relaxen. Hoewel eigenlijk La Palma en La Gomera als dé wandeleilanden worden aangemerkt, kun je hier op Tenerife ook schitterende wandelingen maken. Ik heb er dan ook al twee gemaakt. De eerste, een inloper van anderhalf uur. De tweede was een instinker die eigenlijk als een twee-uurs trip te boek stond. Hij werd drie uur en ik denk ik drie pond lichter. Je zweet wat af. Een beetje afvallen kan ook geen kwaad. Op de Teide zelf en op weg er naar toe, is een scala aan wandeltochten uitgezet. Het is zo'n landschap waar je stil van wordt. Als tegen zonsondergang de toeristen zijn verdwenen is dit desolate landschap op haar mooist. De stilte, het mooie licht, de bizarre vormen, je mag het eigenlijk niet missen.
Dat wil ik dan ook niet. Hier moet ik tot mezelf komen, want alle successtories en datingbureaus ten spijt, mijn lover heb ik nog niet gevonden. Ja een korte relatie van vier maanden met Gerard (zie: Het blog 'Voor altijd' dat ik later schreef), maar hij bleek na ruim vier maanden meer afleiding te zoeken bij een ander liefje, dan bij mij. Alsof ik niets te bieden heb. Ik wil wel een vent, maar dan één die niet met geile zwoele ogen en wellustige blik naar elk decolleté kijkt. Ook geen one-night-stand. In de afgelopen paar jaren heb ik nog geen serieus aanzoek gehad. 'Hé, ken ik jou niet ergens van?', dat ken ik. Maar de meesten kennen mij niet. Daarom werd het tijd om mezelf maar te verwennen met een relax-vakantie. De obers op de terassen zijn wel vriendelijk, daar niet van. Ook de mannen, die je in de winkelstraten van Puerto de la Cruz, de oudste badplaats hier, passeren. Ze kijken met een schuin oog naar me of proberen uit of ik zal reageren op een vriendelijke knik in mijn richting. Maar geen serieuze lovers, want met de eerste de beste Spaanse heethoofd tussen de lakens, nee. Ik houd het hoofd koel.
Ja, ik lig hier goed. Mijn bikinitopje heb ik uit gedaan. Heerlijk, een gevoel van vrijheid. Lekker dromen op een badlaken, van mijn vent, die ik vast nog zal ontmoeten. Nee, niet op dit eiland misschien.
In gedachten ligt hij hier naast me en zijn hand streelt zacht en ongegeneerd mijn borst. Ik geniet ervan. In de avond verleid hij me op de hotelkamer. Hij is, net als ik, eerst heerlijk gaan douchen en we lopen dan in ons nakie door de kamer. Tot hij me op het bed sleurt en we onze lichamen tegen elkaar vinden en we heerlijk vrijen. Ja, het staat er wel onverbloemd en recht toe recht aan, maar zo zou het vast gaan. Genieten van elke aanraking, van elk moment. Tot het ochtendlicht weer door de raamspleten van onze kamer naar binnenkomt. Ja, zo zou het moeten zijn. Voorlopig ben ik een happy single, met een idyllische droom.
Mijn hand glijdt naar dat heerlijke plekje, waar zijn hand had moeten zijn. Dat is het lot en genot van de happy single. Ja idyllisch, dat lijkt het misschien niet, maar dat is het wel. Niet meer, niet minder, de gewoonste zaak. De gewoonste ervaring. Die zonnewarmte en de fijne gevoelens, die neemt niemand me meer af. Heerlijk zo'n eiland in de zon.


© Matti, 23 februari 2008
Hij staat er! Mijn tweede blog :-d
Reacties stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: