vrijdag 28 januari 2011

318. Lachen, lopen, douchen

- Kort stukje proza -

Als ik wil lezen, dan lees ik
Als ik wil lachen, lach ik
Als ik wil zingen, zing ik
Als ik moet huilen, huil ik
Als ik 'dag' wil zeggen, zeg ik: 'dag'
Als ik zin heb om te wandelen, dan wandel ik
Als ik zin heb om stil te zitten, zit ik stil
Als ik moet nadenken, dan denk ik
Als ik moet afwassen, was ik af
Als ik zin heb om te douchen, douche ik
Als ik wil slapen, slaap ik
Als ik wil vrijen, dan vrij ik

En jij?
Als je wilt lezen, dan zet je de tv aan
Als je wilt lachen, dan is het soms even, dan weer uitbundig
Als je wilt zingen, dan hoor ik je onsamenhangende versregels onder de douche
Als je moet huilen, onderdruk je het
Als je 'dag' wilt zeggen, dan neem je wel drie keer afscheid
Als je zin hebt om te wandelen, dan loop je het liefst afstanden
Als je wilt stilzitten, lukt het bijna niet
Als je moet nadenken, dan ijsbeer je
Als je moet afwassen, ga je eerst koffiezetten
Als je zin heb om te douchen, dan vraag je of ik ook kom
Als je wilt slapen, dan vraag je: 'ben je nog wakker?'
Als je wilt vrijen, dan weet ik het precies

Precies, dezelfde beweegredenen, maar dan anders
Heerlijk toch?

© Matti, 27 januari 2011
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: