woensdag 17 juni 2009

225. Daar wil ik best een beschuitje mee eten

Bij de buurtsuper had ik 'm al eerder gezien. Een aantrekkelijke vent, echt één met spierballen, waarvan je denkt: 'Daar zou ik best eens een beschuitje mee willen eten'. Vanmiddag stapte die macho net voor mij naar binnen en nonchalant ging ik met mijn karretje achter hem aan. Mijn neiging om met mijn winkelkarretje quasi ongelukkig tegen de zijne aan te botsen, kon ik nog net onderdrukken. Bij de afdeling brood & banket stond hij naast me, maar ik scheen hem niet op te vallen. We pakten allebei wat bruine bolletjes uit een grote plexiglas bol. Hij scheen er net zo lekker uit te zien als de bolletjes. Om in te bijten. Ik zei nog heel zachtjes: 'Lekker hè?' Hij keek me opeens glimlachend aan, maar zei verder niets. Hij was vast een sportief type, pakweg twee jaar ouder dan ik. Wat zou 'ie in zijn vrije tijd doen, dacht ik? Voetbal, judo of zou 'ie hardlopen? Zou 'ie een avondje dansen leuk vinden? Vast wel. Hij was inmiddels naar het volgende schap gestapt. Ik volgde vanuit mijn ooghoek zijn bewegingen. Wat pakte hij daar? Jawel, een rol beschuit en nog één. Toe maar. Dat is voor een week lang iedere morgen voldoende, dacht ik. Wat zou je heerlijk wakker worden na een heftige nachtelijke vrijpartij, terwijl hij vraagt: 'Heb je trek in een kop thee met een beschuitje lieverd?'
Ik keek bij de rekken met melk en yoghurt nog eens vanaf de zijkant naar 'm. Best een spetter. Daar wil je wel een beschuitje mee eten. Terwijl ik om het schap heenliep naar de diepvrieskasten, stond hij er ook. Ik rekte mij extra uit, mijn borsten wat vooruit en met een scheef oog keek ik naar hem en nam ik toch maar de diepvriesspinazie uit het hoogste schap. Zou hij me zien? O, misschien zou ie vragen: 'Kun je erbij? Zal ik het even voor je pakken?' Nee, helaas, hij liep weer verder. Ik dacht opeens: 'Waarom vervaardigen ze geen éénpersoonsmaaltijden? Voor twee personen is zo'n pakket net te veel.' Misschien zou je als single bij de uitgang een andere single moeten opwachten met de vraag: 'Heb jij ook zo'n groot pak? Zullen we er samen één nemen? Ik wil het wel opwarmen en je mag bij mij komen eten.' Dat gaat net weer iets te ver. Hij nam twee flessen wijn mee en ik schoof op 'veilige afstand' achter hem aan. Heerlijk leek me dat, met hem onderuitgezakt op de bank en samen nippen aan een glas Bordeaux. Gelukkig, hij liep het schap met potjes babyvoeding en de luiers voorbij. Wat zou ie in zijn vrije tijd doen? Hij woont vast bij mij in de buurt... Hij stond al bij de kassa, toen ik eraan kwam lopen. Er stond helaas één klant tussen ons in. 'O ja', vroeg hij opeens aan de cassièrre: 'Weet u ook waar ik het kleinste formaat babyluiers kan vinden?' 'Ik ben namelijk net vader geworden', zei hij er vol trots achteraan.

Mijn fantasie ging in één klap aan diggelen. Mijn macho verschrompelde in één luttele seconde tot een hulpeloze jonge vader, die er door de kraamverzorgster op uit was gestuurd, omdat hij anders in de weg loopt...
Nee, opeens had ik geen trek meer in een beschuitje.
Dat zul je nou altijd zien. Morgen maar weer opnieuw in de buurtsuper rondkijken.
Was dit nou wat ze noemen een 'AH-erlebnis'?


© Matti, 17 juni 2009
** UITGELICHT 18-06-2009 **
Dit blog had ik nog op 'de plank' liggen, van een jaar geleden. Toch maar eens geplaatst.
Ook gepubliceerd op mijn Schrijfblog bij Trouw.
_______________________________________
41 Hyvers respecteren dit
  • Dini Taamallah Bossink
  • Elja Kraijer
  • Arnoud Jordan
  • Aaltje
  • Niels
  • Grietje
  • Evelien Muller
  • Joep
  • Muriel visual artist

    Goedemorgen Matti,
    zat net beschuitje te eten, maar met zo'n kanjer had ik inderdaad bolletje beschuit mee willen eten. Enfin, dit moment in de supermarkt had je ook niet willen missen! Next time, better timing :crazy:
    17 jun 2009, 10:48
    Murat Isik

    Murat

    Ja, de supermarkt, daar gebeurt het. Erg leuk stuk! Inmiddels meer geluk gehad de laatste tijd?
    17 jun 2009, 10:49
    Matti **

    Matti

    @ Muriel: You never know. Als ik rode Cavalli-laarzen aan had gehad, was ik vast beter ín 'the picture' gekomen ;)
    @ Murat: ja hoor, dit gebeurde een jaar geleden ongeveer. Daarna heb ik meer geluk gehad. Het is een 'halve roman' geworden en begint bij blog 130. Mijn schoenenwinkel en het eind ...Lees meer
    17 jun 2009, 10:57
    Hugo

    Hugo

    Flauw zeg; je kunt toch ook beschuit met muisjes eten?!:-p
    17 jun 2009, 11:56
    Hans Kilian

    Hans

    Zijn vrouw ziet hem :fitness: waarschijnlijk toch anders..:ironing:




    17 jun 2009, 11:58
    Armand

    Armand

    Ahum, eentje uit de categorie "koude douche" Matti?
    (h)
    17 jun 2009, 12:00
    Matti **

    Matti

    @ Hugo: Beschuit met muisjes is best lekker!
    @ Hans: Misschien zag zijn vrouw hem eerder ook als een leuke aantrekkelijke vent. Anders was ze vast niet met 'm getrouwd.
    @ Armand: Goed gelezen!
    17 jun 2009, 12:04
    Gerry Mulder

    Gerry

    ben je m daarna ooit nog weer tegengekomen...met kinderwagen ofzo?
    17 jun 2009, 12:31
    Matti **

    Matti

    @ Gerry: Ja, twee weken later, met vrouw en kind. Leuke vrouw, een wolk van een kind ;)
    @ Monique: jonge vaders zijn ook wel leuk hoor!
    17 jun 2009, 12:33
    Jane

    Jane

    Grappig.

    Vergroot je kansen, Matti.
    De openingstijden van de AH XL is van 7.00 tot 22.00u.
    17 jun 2009, 14:15
    Marianne Van Eijk

    Marianne

    ps. Ik zal hem dus maar niet in het Italiaans vertalen? :-d
    17 jun 2009, 16:07
    Gerda Hoogerwerf

    Gerda J.

    :marlinde: Genoten van je blog!
    17 jun 2009, 16:31
    Matti **

    Matti

    @ Simon. Dank voor je gekuisde explicatie suppletie. 'k ken de 'reguliere versie' ook.
    @ Marianne: no, non la traduzione in Italiano, si prega di
    @ Jane: Ja, een hele dag bij de AH rondlopen, op zoek naar leuke mannen!
    @ Hanneke en Gerda: Fijn dat je genoten hebt van mijn belevenissen. Mijn advies: ga ook eens wat langer naar de AH, dan beleef je nog eens wat.
    17 jun 2009, 16:47
    Gerda Hoogerwerf

    Gerda J.

    Manlief bezoekt de AH voor onze boodschappen... hmmm :chinrub: ... zal 'm toch eens naar z'n beweegredenen vragen! ;)
    17 jun 2009, 16:50
    , Respect

    • Miss Perfect

      Miss

      Dromen mag hoor...

      17 jun 2009, 17:06
      John Kerkhof

      John

      Ach een vent, echt één met spierballen, wat koop je ervoor? ;-)

      Niets blijkt uiteindelijk. :-d
      17 jun 2009, 17:28
      Geert De Gier

      Geert

      Beschuit is niet mijn kopje thee. Was je droom niet aan diggelen gegaan als hij erbij had gezegd: luiers voor mijn neefje ?
      17 jun 2009, 21:10
      Sylvia Scholte

      Sylvia

      Ik weet niet waar jij de mooie mannen ziet in de buurtsuper... Maar ik zie ze nooit (wellicht in jongere jaren, maar das nu allemaal verschrompeld vel :lollegs: )! :shrug:

      Dus denk dat ik maar eens bij jou kom buurt superen... :lolonground:
      ;)
      17 jun 2009, 23:08
      Matti **

      Matti

      @ Gerda: Zijn beweegredenen kunnen ook zijn: gratis koffie tappen (en bij ons heb je ook bij het koffietappunt een bankje om op te zitten om bijvoorbeeld met de winkelende klanten te kletsen, die voorbij komen)
      @ Miss: Prachtig, de Eagles!
      @ John: Tja, waar vind je echte kerels?
      @ De Stoop: Valt niet tegen hé, dat het uiterlijk ook meetelt?
      @ Geert: Als het voor zijn neefje was... ja dat verandert de zaak
      @ Harry: ter plekke afrekenen, daar gaat het om
      @ Sylvia: het was er ook maar één, maar nu zie ik 'm niet meer....anders: welkom, ik houd het in de gaten :xd:
      18 jun 2009, 00:07
      Miranda ......

      Miranda

      ach, dagdromen is en blijft leuk, en het maakt het boodschappen doen iets aangenamer :d

      Die macho heeft sowiezo een bril nodig wanneer hij de luiers voorbij loopt en vervolgens aan de kassa:whistle:
      18 jun 2009, 10:51
      Matti **

      Matti

      @ Miranda: Nee, hij droeg so-wie-so geen bril :xd:
      @ Mystime en Kim: Ach, het was best leuk boodschappen doen zo
      18 jun 2009, 11:46
      Roelande Van Wageningen

      Roelande

      Wat had je gedaan als hij bij het brood wel gereageerd had en je dat van die luiers later hoorde?
      :banana:
      18 jun 2009, 12:32
      Jessica De bruin

      Jessica & Danté

      ik had hem zelf ook nog heel nonchalant langs het schap met zoetigheid laten struinen. en dan vervolgens laten vragen waar de muisjes lagen. had ik zelf leuker gevonden. vooral omdat het toch om die beschuitjes draaid. maar ik moet toe geven ik vind hem leuk...
      18 jun 2009, 12:32
      Kobus Opdeweegh

      Ko

      Volgens mij heb ik per ongeluk mijn eigen reactie verwijderd.

      In ieder geval is het een grappig blog, maar wel een beetje voorspelbaar. :)
      18 jun 2009, 13:01
      Matti **

      Matti

      @ Roelanda: Tja, dan was het vast anders gelopen...
      @ Jessica: muisjes, die had hij inderdaad nog nodig!
      @ Ko: Jammer dat vooruit denken niet de sterkste kant van (veel) mannen is, maar misschien ben jij een uitzondering. Wat betreft die stoere vrijgezelle macho: wat zou er mis zijn met het kopen van twee rollen beschuit voor jezelf? Misschien kon hij wel een liefhebber zijn van beschuitjes...:xd:
      18 jun 2009, 13:04
      Yvonne Van der Wal

      Yvonne van der Wal

      Haha, ik zag het helemaal voor me; hoe jij daar loopt/liep! :) Ben je hem inmiddels nog wel eens tegen gekomen? Na een jaar vaderen heeft ie vast niet meer zoveel tijd of zin om zijn spierballen te onderhouden. ;)
      18 jun 2009, 13:14
      Matti **

      Matti

      @ Yvonne: Ja hoor, ik ben hem daarna nog een keer tegengekomen, twee weken later, met vrouw en kind. Leuke vrouw, een wolk van een kind ;) Zijn spierballen kon ik toen niet meer zien, dat zal toch in twee weken niet helemaal weg zijn van het luiers wassen en beschuitjes met muisjes klaarmaken voor de kraamvisite? Whahaha....
      18 jun 2009, 13:20
      Trudy Brinkman

      Trudy

      Ach ja meid, zo gaat het nou altijd hé.
      18 jun 2009, 14:05
      Yentl Esther

      Yentl

      leuk geschreven!
      18 jun 2009, 14:13

    Céline

    Céline

    haha,

    zeker leuk geschreven!
    18 jun 2009, 15:06
    Joris Kunkeler

    Joris

    Die diepgang ook.
    18 jun 2009, 16:02
    Matti **

    Matti

    @ Trudy: ja, zo gaat dat...
    @ Yentl, Céline: ;) Thanks
    @ Simmy: ja, ik! Volgens mij kan dat iedereen overkomen.
    @ Nick your knickers: shit 'happends?' Indeed, those things happen
    @ Joris: weinig diepgang te beleven in de buurtsuper, wel diepvriesproducten en smalle doorgangen tussen de schappen
    18 jun 2009, 16:08
    Matti **

    Matti

    @ René: Dat kan wel zijn. Met je gedachtengang: 'Mooi, volop kansen dus!
    Want hij moet toch ook aan zijn gerief komen'
    ben ik het niet eens. Je suggestie dat hij het dan maar 'buiten de deur' moet gaan zoeken, riekt naar overspel. Daar neem ik afstand van. Relaties zijn er niet (ook bij deze man) ...Lees meer
    18 jun 2009, 16:21
    Wienie Jager

    Wienie

    Alhoewel het een afknapper voor je was daar bij die kassa heb je toch een paar heerlijke minuten mogen zwijmelen en fantaseren in de AH toen je dat STUK zag.....dat neemt niemand je meer af!
    18 jun 2009, 18:09
    Vlinder Fladdert

    Vlinder

    Tja toch heerlijk dat wegmijmeren over beschuitjes eten. Je had net iets langer nog over je boodschappen moeten doen...
    18 jun 2009, 20:54
    Kobus Opdeweegh

    Ko

    Waarom is mijn reactie verwijderd?
    19 jun 2009, 00:20
    Matti **

    Matti

    @ Ko: Ik heb niets verwijderd. Heb je dat niet zelf per abuis gedaan? Je schreef namelijk (en dat staat er nog keurig):

    Volgens mij heb ik per ongeluk mijn eigen reactie verwijderd.
    In ieder geval is het een grappig blog, maar wel een beetje voorspelbaar.:-)


    Mijn vervolgreactie staat er eveneens nog.
    19 jun 2009, 00:27
    Kobus Opdeweegh

    Ko

    Dan zijn er al weer zoveel reacties na de mijne geweest! Ik had niet bedacht om een pagina verder terug te kijken. :d

    Maar ik ben geen uitzondering nee, zelfs terug kijken is niet mijn sterkste kant, zo blijkt. ;-)
    19 jun 2009, 00:53
    L!nda M.

    L!nda

    Haha, erg leuk geschreven! :marlinde:

    Als je nu iedere dag een aantal boodschappen haalt, moet je zowat iedere dag.
    Wie weet hoeveel leuks je dan in een week tegen kan komen!! ;)
    19 jun 2009, 07:44
    Edith

    edith

    Ach, het blijft dan toch een macho, lijkt mij...papa of niet!

    Leuk blogje.:-d
    19 jun 2009, 13:28
    Matti **

    Matti

    @ allen (tot dusver): Dank voor jullie reacties en respects
    @ Wienie: AH let op de kleintjes: zwijmelen en fantaseren ;)
    @ Vlinder: Toch volgende keer maar wat langer shoppen?
    @ Remco: Jij hebt op je werk al 'zoveel moois bij elkaar?'. Wat is dat voor job?
    @ Linda: Misschien moet ik het boodschappen doen toch maar wat spreiden :xd:
    @ Vera en Edith: tja, een macho blijft misschien toch een macho
    19 jun 2009, 15:43
    Eric Boekhout

    Paramani

    leuk, om te lezen hoe de vrouw haar prooi besluipt...
    19 jun 2009, 17:05
    Carel De Mari

    Carel

    Wat lief, voor de jonge moeder dan!
    19 jun 2009, 20:35
    Chiel - Michiel Simonis

    Chiel

    Jammer, je was net te laat.
    :d
    Matti **

    Matti

    @ Eric: Gaat er een wereld voor je open?
    @ Carel: Zo had ik het nog niet bekeken
    @ Remco: Wat zul jij genieten met je werk :xd:
    @ Papa Chiel: ja, jammer hè?
    @ CHIFU CARLOSJE: dankjewel! Ook een fijn weekend!
    19 jun 2009, 23:42
    Mo_Remix_ ™© The Sound Whisperer

    .. Mo Remix ..

    Volgens mij is dit het enige land ter wereld waar beschuit geassocieerd wordt met ehhhhmm ...........

    Ben eigenlijk wel benieuwd naar je maaltijd van die avond :p


    Hahaha
    20 jun 2009, 05:33
    Miriam

    Miriam

    Ik ken je niet, maar heel herkenbaar. Haha...
    Succes bij de boodschapjes.
    ;-)
    20 jun 2009, 11:15
    Herriët Van der Waal - Aaldijk

    Herriët

    Succes bij je volgende x boodschappen doen;)
    20 jun 2009, 14:17
    Matti **

    Matti

    @ Mark: Ach, ik ben spontaan genoeg
    @ Carla: Jammer hè?
    @ Je raadt het nooit: Mijn avondmaaltijd was lasagne
    @ Miriam & Herriët: Dank voor de succeswens!
    20 jun 2009, 18:53
    Nancy Broos

    Nanske

    Aah...echt jammer haha...pech gehad hé...hopelijk is je volgende supermarktontmoeting vruchtbaarder :marlinde:
    20 jun 2009, 21:37
    Armand Van der Hupsakee op den Oever

    Armand

    ik zat er vanaaf de eerste letter helemaal in! Coole BloG!
    21 jun 2009, 00:03
    Niels

    Niels

    Superleuk stukje! :d :d
    22 jun 2009, 14:38
    Matti **

    Matti

    @ Eekje: o, maar beschuit met muisjes is wel lekker. Wat leuk, dus jij ontmoet geregeld 'kersverse' vaders?
    @ Danny: Misschien moet ik toch wat meer lef hebben en 'm gewoon aanspreken.
    @ Michelle: Ach ja, hij zag me denk ik gewoon niet staan...
    @ Nanske, Xieje, Trudy: Volgende keer beter, zulllen we maar denken.
    @ Esther: Ja, nu je het zegt, dat lijkt mij wel wat. Ik weet niet meer zeker, maar ik geloof niet dat dat bij Appie Happie was. Ik kan het wel eens vragen aan de filiaalchef. Misschien dat dan ook de reclameslogan kan worden aangepast in: 'AH blijft op de singles letten'
    22 jun 2009, 23:06
    Amy

    Amy

    Dank je wel voor het schrijven van deze blog! Nu weet ik eindelijk wat ik voortaan met kanjers bij de buurtsuper moet doen: ze een rol beschuit in de handen duwen... en wanneer ze me dan onbegrijpelijk aankijken vraag ik gewoon heel cheeky of het hem geen goed idee lijkt om eens een beschuitje (met mij) te eten ;-)
    28 jun 2009, 23:22
    Matti **

    Matti

    @ Amy: Graag gedaan: ik ben benieuwd naar je ervaringen.
    6 jul 2009, 23:40
    Dini Taamallah Bossink

    Dini

    ik begon al zo'n vermoeden te krijgen want 2 rollen beschuit was net iets teveel!!!

    probeer DIRK eens daar lopen veel vrijgezellen rond zag ik in amsterdam oud-zuid tenminste
    13 jul 2009, 15:51
    Matti **

    Matti

    @ Dini: Ja twee beschuitrollen maar liefst... en ik ben best tevreden met Appie hoor, bij ons heb je geen DIRK in de buurt, maar ik zal het onthouden.
    13 jul 2009, 16:04
    Matti **

    Matti

    Liek: Een leuk blog mag niet te lang duren hè, er moet ook nog wat voor de fantasie van de lezer overblijven.. Ricky Martin, Brad Pitt .. or whatever
    Ik kan er nog heel wat fantasie op loslaten hoor :xd:
    3 feb 2010, 15:03
    , Respe

Geen opmerkingen: