woensdag 20 januari 2010

268. Cappuccinoblog (10).. de e-mail vrije dag

Of het aan mij ligt weet ik niet, maar soms zou ik willen dat de uitvinder van het @ (apestaartje) even wat langer nagedacht had. Door het gebruik van Blackberry en iPhone schijnt het e-mail verkeer alleen maar toe te nemen. Sommigen zijn er zelfs aan verslaafd. Iedere dag checken ze zelfs mobiel hun mail. Bijna betrapte ik mijzelf er ook op, maar ik kon mij vanmorgen nog net inhouden om in te loggen. Volgens een recent onderzoek naar de 'Blackberry addiction' lijkt door het gebruik van die mobiele apparaten het aantal berichten - en dus ook de SPAM - alleen maar toe te nemen. Volgens sommige schattingen worden er dagelijks 247 miljard e-mails verstuurd. E-mail is ongetwijfeld het meest gebruikte medium voor digitale communicatie. Het heeft wel één voordeel, die asynchrone communicatie. De ontvangers kunnen berichten lezen en beantwoorden wanneer dat hen uitkomt. Daarom pleit ik voor minimaal één e-mail vrije dag per jaar. Ik houd niet van information overload. Dat is niet goed voor je. Daarom schaf ik ook geen blackberry aan, denk ik. Morgen is mijn e-mail vrije dag. Eén dag maar, want zonder de digitale brievenbus kunnen we bijna niet meer.

--------------------------------------------------------
'Cappuccinoblog', een kort sfeerblog van maximaal 100 woorden.
(Begrip, bedacht door mij; onder het drinken van een heerlijk kopje cappuccino heb je net even tijd om een -niet al te lang - blogje te lezen).
Nu ben ik er dik overheen: 196 woorden; dat wordt dus een dubbele cappuccino of een tweede bakkie.
Nu ga ik denk ik mijn uitgangspunten maar bijstellen, ook in een eerder blog ging ik al over die 100 heen: dus het wordt: maximum 200 woorden.

Bron: onderzoek naar e-mailen en 'Blackberry addiction' {KLIK}


© Matti, 22 januari 2010
Ook gepubliceerd op mijn Schrijfblog bij Trouw
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.
Meer blogs lezen? Kijk hier voor het Overzicht van mijn blogs

Geen opmerkingen: