maandag 18 oktober 2010

299. Kennismaking op de dansvloer

Vervolg van blog 298. Mag ik even met je dansen?

Dennis* glimlachte. Hij keek nog eens vluchtig en fluisterde tegen haar:
Vijf keer L.
Wat zeg je?
Vijf keer L. Dat is mijn kwalificatie van jou. Levendig, lichtvoetig, leuk, lief en lekker.
O, dat is heel wat en hoe moet ik jou kwalificeren?
Wat je wilt.
Ze dacht even na en zei: Vijf keer B.
Bemoeial, brutaal, boeiend, bierdrinker, baardeloos, hahaha.
Nee joh, ik roep maar wat. Wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven?
In zit in de bancaire wereld, de ICT-kant.
O, je werkt bij een bank op de afdeling automatisering. Een computermannetje dus.
Dennis grinnikte. Ja zoiets. En hoe krijg jij brood op de plank?
Ook gestudeerd zeker en aan het werk? Of mag ik dat niet vragen?
Klopt, Nederlandse Taal en Cultuurhistorie. Ik werk momenteel bij een groot adviesbureau in het westen van het land.

De DJ begon wat rustiger muziek te draaien en Dennis legde zijn handen om haar heupen.
'Ik zat schuin achter je in de kerk en zag dat je een traantje wegpinkte toen Wilma en Daniël elkaar trouw beloofden. Meteen was ik ook onder de indruk van je profiel, ik bedoel: je hebt een leuk koppie. Ik zeg het maar gewoon zoals ik erover denk.
Heb je vanmiddag nog in de spiegel gekeken?
Hoezo?
Je bent een prachtmeid, als ik het mag zeggen.
Dankjewel. Ze bloosde. Ja dat klopt van dat traantje. Je kunt goed observeren. Je hebt het goed, het deed me emotioneel best wel wat, door alles wat ik zelf heb meegemaakt. Ze zweeg verder.
Ze legde haar armen om Dennis nek, drukte zich wat steviger tegen hem aan en zei - net iets te - spontaan: Je danst lekker. Ze rook - haast intuïtief - dat hij ook een aftershave had gebruikt, een soort dennengeur. Hugo Boss, Gucci of iets dergelijks, schatte ze. Het rook in ieder geval aantrekkelijk.

Na een paar minuten stopte de muziek. Alle mensen waren al van de dansvloer. Een ander groepje mensen drong zich om het bruidspaar heen. Aan diverse tafeltjes zaten mensen gezellig te praten.
Dennis en zijzelf stonden samen in de volle schijnwerpers midden in de zaal. Ze keek opeens verschrikt rond en zich bewust van het feit dat alle ogen op hen gericht waren zei ze snel: Zullen we even wat drinken?
Ze liepen samen naar de bar. Ze nam een wijntje en Dennis een biertje.
Zullen we even daar gaan zitten, aan de zijkant? vroeg hij. Ze knikte. Haar eerste indruk was dat het best een leuke vent was.
Vanuit haar ooghoek zag ze dat haar vriendinnen Amanda en Liset met een schuin oog toekeken...
Dennis liep voor haar uit met twee drankjes en ging tegenover haar zitten. Hij zei: Excuus hoor, dat ik niet in de gaten had dat we samen midden op de dansvloer stonden. 'Ben je alleen hier of is je man of partner hier ook? Getrouwd neem ik aan?
Ze schudde haar hoofd, nam vlug een slok van de wijn en zei: Geen van beide. Ik ben niet getrouwd en heb ook geen relatie. Gewoon vrijgezellig, haha.
Dat geldt ook voor mij. Jammer dat we elkaar niet eerder zijn tegengekomen' ..
Ze schoof wat nerveus met haar voeten, pakte het glas rode wijn in haar rechterhand en antwoordde: O, ik ontmoet zoveel mensen, op mijn werk en waar dan ook, heb een hele goede vriendenkring hoor. Ik ben hier nu ook met twee vriendinnen. Kijk daar zitten ze. Ze wees naar de andere kant van de zaal, naar Amanda en Liset.
Ik kon met ze meerijden. Alleen gaan we zo meteen weer op tijd terug, want Amanda moet morgen heel vroeg beginnen. Ze werkt in de zorg.
Dennis zei: Het is pas half tien en het feest begint net. Waarom blijf je niet wat langer? Je kunt ook met mij wel terugrijden hoor. Waar moet je heen?
Ze antwoordde:

Wordt vervolgd

* sommige namen in dit blog zijn om privacy-redenen gewijzigd.

© Matti, 18 oktober 2010
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.
Meer blogs lezen? Kijk hier voor het Overzicht van mijn blogs

Geen opmerkingen: