dinsdag 17 november 2009

254. Cappuccinoblog (7)... Verdienmodellen

Op de blogsite van Nederlandsch Medianetwerk las ik het volgende:

Oracle: Telecom- en mediabedrijven moeten oude bedrijfsmodellen laten varen en digitale strategie omarmen

'Capitalising on the Digital Age', een studie over hoe media- en telecombedrijven in moeten spelen op het door digitalisering vernieuwde consumentengedrag. Op basis van interviews met uiteenlopende experts van instellingen over de hele wereld omschrijft het rapport toekomstige verdienmodellen en strategieën. Bedrijven moeten deze modellen overwegen als alternatief voor traditionele bedrijfsmodellen, waarvan de waarde langzaamaan afneemt.
[einde citaat]
















Zie je wel, dat heb ik nou altijd al gedacht. Weg met de oude modellen. Jonge frisse aanpak. Goede marketingstrategie toepassen. Breng wat de consument wil hebben. Maak ze hongerig. Ik weet niets weinig niet veel van automatisering, maar zijn dit nu verdienmodellen? Volgens mij wel, hier kun je veel geld mee verdienen. Met de digitale illustraties welteverstaan. Misschien een 'digital assistant' die tevoorschijn komt als je je telefoon opneemt en zegt: 'Wat wil je doen, Freek?'
Met natuurlijk een variant voor vrouwen: ' Goedemorgen lieverd, ga eerst even lekker zitten met een kop thee en check dan je e-mail... Er is een aanbieding van prachtige schoenen bij Shoes4ladies' ...



'Cappuccinoblog', een kort sfeerblog van maximaal 100 woorden.
Idee: http://espressostories.com/


© Matti, 17 november 2009
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: