woensdag 29 oktober 2008

132. Schoonheidsgeheim

Column

Een berichtje op Internet trok mijn aandacht.
Het handelde over het schoonheidsgeheim van Daphne Deckers, nu bijna 40.
'Daphne Deckers onthult schoonheidsgeheim', luidde de kop op nu.nl. Daphne Deckers mag dan bijna veertig zijn, het voormalige model schijnt weer een up-to-date uitstraling te hebben. Daphne denkt wel te weten hoe dat komt. Ze zegt in een interview: "Ik heb nooit gerookt en nog nooit een glas alcohol gedronken, en nu op mijn bijna veertigste, ga je dat zien." De laatste tijd kun je haar weer op televisie zien schitteren, o.a met het programma 'De Naakte Waarheid'. In dat tv-programma, De Naakte Waarheid, waarvan de eerste aflevering ruim 890 duizend kijkers trok, helpt - de ooit onzekere Deckers - vrouwen die ontevreden zijn met hun uiterlijk, zich toch goed over zichzelf te voelen. In weekblad Privé (je weet wel, dat 'roddelblad', waarin je alles met een korreltje zout moet nemen) zegt ze eveneens nu ook weer tijd voor zichzelf te nemen. 'Nadat mijn twee kinderen geboren werden, schoot dat er volledig bij in', zegt ze.
'Ik ben twee keer in de week met een personal trainer gaan werken, waardoor ik niet alleen fitter en strakker werd, maar ook meer energie kreeg.'

Tja, daar zeg je me wat. Het devies is dus in de eerste plaats: niet roken en geen alcohol drinken. Nu heb ik nooit gerookt, ik vind het vies, maar een lekker glas wijn, ook wel twee of drie, is niet te versmaden. Als je rustig de tijd neemt, kun je er heerlijk van genieten. Ik heb niet de indruk dat ik er zelf daardoor minder jong uitzie. Nu ben ik dan ook nog geen veertig, maar ik vermoed dat een glas wijn je heus niet oud en rimpelig maakt. Make-up gebruik ik met mate, een beetje lippenstift en soms een klein beetje poeder, dat mag geen naam hebben. Je hoeft je echt niet dik in de verf te zetten, dat verhult eerder je ware 'ík' en maakt je porieën op den duur dicht. Pure schoonheid zit volgens mij van binnen. Verder voel ik me ook goed, dus ik hoef niet zonodig naar 'De naakte waarheid' te kijken. Ook het werken met een 'personal trainer' schijnt dus te helpen. Dat hoor je wel vaker, vooral van mensen in het bedrijfsleven, die best wat 'opjutten' kunnen gebruiken, of die wellicht twijfelen aan zichzelf, wellicht van hun manager 'opdracht' hebben gekregen op zichzelf wat bij te schaven. Een personal coach die je er weer bovenop helpt, of je opkrikt. Misschien klinkt het eigenwijs, maar aan een personal trainer denk ik voorlopig nog niet. Ik ben genoeg zelfverzekerd en fit ben ik ook wel. Ook hoef ik niet in een jury te gaan zitten,
om te ontdekken dat ik er jong en modieus uitzie. Gewoon even voor de spiegel gaan staan, denk ik dan. Bekijk jezelf en beoordeel of je er aanvaardbaar mee door kunt. Deckers geeft namelijk aan erg blij te zijn dat ze door haar deelname in de jury van Hollands Next Top Model ook weer kon laten zien dat ze nog steeds erg modieus is.
'Opeens vonden mensen dat ik er jonger uitzag. Grappig hoe dat werkt.'
Kortom, zo'n artikel over een BN-er zet je weer even met beide benen op de grond. Ik ben benieuwd hoeveel mensen in mijn omgeving vinden dat ik er jong en fit uitzie. Zolang ik geen rare dingen hoor, denk ik dat het best meevalt.
Die Daphne toch... of zou het een publiciteitsstunt zijn om weer wat belangstelling op te eisen? Wie weet.
Alhoewel, ze heeft wel wat kleine rimpeltjes naast haar ogen, of zie ik dat verkeerd?

Zie het oorspronkelijke artikel op nu.nl
Schoonheidsgeheim


© Matti, 29 oktober 2008
Dit keer maar weer eens een column proberen...
Reacties op mijn blogs stel ik altijd op prijs.

Geen opmerkingen: