dinsdag 19 november 2013

344. Genietmoment 1

Laatst vroeg een vriendin aan mij: wat zijn jouw genietmomentjes? Om eerlijk te zijn: ik heb er heel veel.
Mijn genietmomentje met mijn lief, 's morgens vroeg als ik wakker word, een genietmomentje met mijn kleine ukkepuk in bad, genietmomentjes achter een kop cappuccino, mijn genietmomentje als ik in de bus stap en mijn ogen laat dwalen over de stad, een genietmomentje als ik heerlijk onderuitgezakt op de bank zit met een boek. Dit blog zou te lang worden als ik hier alles moest opsommen. Ik wil gewoon genieten van alles om mij heen, of ik het kan beïnvloeden of niet. Daarom begin ik maar gewoon met mijn hart te luchten met genietmoment 1:

's morgens, als ik wakker word

Het is heerlijk om wakker te worden met mijn lief naast mij. Ik doe voorzichtig mijn ogen open en sluit ze daarna weer meteen, om nog even een paar minuten te doezelen. Langzaam kom ik tot het besef dat de dag weer begint en als ik even de tijd heb en het programma het toelaat, kruip ik nog even dicht tegen hem aan, of beter gezegd: ik kruip nog even bovenop hem. Ik laat mijn hand over zijn borstkas glijden en laat mijn hand verder naar beneden gaan. Heerlijk om te ontdekken dat hij nog helemaal 'compleet ' is. Vooral als we een paar dagen geen seks hebben gehad, is het verlangen groter en wil ik hem voelen. Dan maakt het niet uit of het nog vroeg op de dag is en we net wakker worden.
Ik besef mij heel goed dat ik mij op glad ijs begeef om hierover te schrijven, want seks - en vooral de beleving ervan - is nog flink taboe om erover te bloggen. Toen ik pas een relatie met Wouter had, wilde ik ontzettend graag weten, wat hij voelde en wat hij graag wilde, als we dicht en intiem bij elkaar waren. Liefde is: samen delen, samen ontdekken wat je fijn vindt en samen gewoon genieten. Dat wilde ik en ik heb aan enkele hartsvriendinnen gevraagd hoe ze dat ervaarden met hun partner. Wat zijn favoriete standjes, wat vinden mannen fijn en wat brengt je samen tot een 'hemels hoogtepunt'? Mag je bijvoorbeeld als vrouw  'faken' om je partner een geweldig bevredigend gevoel te geven? Mag je vragen of je partner je wil vingeren?  Het resultaat was dat ik antwoorden kreeg, waar je niet veel wijzer van werd, of omfloerste omschrijvingen, sommigen reageerden -zelfs in een persoonlijk gesprek als meiden onder elkaar - in een gegniffel en een antwoord als; 'Ontdek gewoon wat je samen fijn vindt', maar niets wat zijzelf beleefden of voelden. Ik was bijvoorbeeld helemaal niet op de hoogte dat mannen pijpen lekker vinden en dat het absoluut niet abnormaal is, als je hem daarmee verwent. Op websites over psychologie en seksualiteit kun je er natuurlijk van alles over vinden, maar ik had juist behoefte aan de persoonlijke invalshoek. Toen wij pas onze relatie gingen uitbouwen en die wat steviger wilden maken, sprak ik altijd over 'samen vrijen', terwijl Wouter heel direct zei: 'Schat, ik wil straks met je neuken en ik laat je alle sterren van de ruimte zien'. Ik moest dan altijd blozen, want mijn opvoeding was heel behoudend, zo niet: preuts, geweest. Seks was iets waarover je niet moest praten. Bovendien kwam het woord 'neuken' helemaal niet in het vocabulaire van onze opvoeding voor. Nu heb ik geleerd dat in een persoonlijke en intieme relatie niets raar is en het juist ontspannend werkt als je de zaken benoemt zoals ze zijn. Dus kijk ik er niet meer gek van op als hij fluistert: 'Liefje, ik ben zo geil vanavond, laten we zo naar bed gaan, want ik heb je nodig.'
Misschien schieten al mij trouwe bloglezers mij nu direct af, als ik dat zo recht voor zn raap zeg, maar mijn 'hubby' vindt het fijn als ik hem laat weten dat ik seks met hem wil en naar hem verlang. Hij weet precies wat ik fijn vind en hij neemt er de tijd voor. Dat is wat wij vrouwen nodig hebben: tederheid, geduld, aandacht en geborgenheid. Ik hoop dat ik er heel lang van mag blijven genieten. Het heerlijkste is als wij - mijn partner en ik - dat hoogtepunt samen beleven.

Wie weet, stoot ik met dit blog vrienden/vriendinnen voor het hoofd, vooral degenen die geen relatie hebben of er juist naar uitzien. Of wellicht denk je: toe maar, die durft...
Omdat er nog heel weinig 'open en eerlijk' over is geblogd, waag ik het erop. Uiteindelijk kan ik na de eerste 'heftige reacties', als die komen, dit blog altijd nog verwijderen...
Eigenlijk hoop ik dat je iets van jezelf hierin herkent, want seks is natuurlijk, het hoort bij je relatie, seks is fijn en je mag er natuurlijk van genieten.
Dit was het dan voorlopig, een verhaal over genietmomentje 1,
Badderboy (genietmomentje 2), volgt binnenkort.

@Matti, 19 november 2013
Reacties op mijn blog stel ik altijd op prijs.

7 opmerkingen:

Unknown zei

Je hebt het weer mooi geschreven zoals ik al enige jaren van je gewend ben.
Kleine tip: lees het nog even na op schrijffoutjes. Moet capuccino niet zo geschreven worden?

Unknown zei

Waarom zou je er niet over kunnen praten of bloggen? Het is juist fijn als je precies weet wat je van elkaar lekker vind. En dat gaat niet alleen als je alleen maar woordeloze aanwijzingen geeft. Heb je het al eens geprobeerd om hem heel zachtjes over zijn ballen te kriebelen als je hem pijpt? Mijn liefje gaat dan helemaal uit zijn dak en heeft moeite zich in te houden hahaha. Dan moet ik stoppen van hem (als het de eerste keer is tenminste) want anders komt hij zonder mij heeft te kunnen verwennen.

Matti schrijft weer zei

@Trudy: Dankjewel voor je reactie. Hier ben ik blij mee. Fijn dat je dit zo durft te uiten.
Ik heb een hele lange tijd geaarzeld om dit blog te plaatsen, met Wouter erover gehad (want schrijven zit in mijn bloed en ik wil puur en ) en ik heb deze tekst eerst naaste vriendinnen laten lezen en nog wat gecorrigeerd hier en daar.
Nee, het gaat bij het seksen niet alleen om woordeloze aanwijzingen, daar hebben we allebei (hij en ik) niets aan. Ik ga het een volgende keer samen met hem zo doen, hem zachtjes aaien over zijn ballen.

Matti schrijft weer zei

@Edwin: cappuccino moet het zijn en ik lees het geheel nog even op spellingfouten na.
M.

Unknown zei

Okay, wel Wouter kan een genotsvol moment tegemoet zien.

Unknown zei

Wat een geil verhaal. Ik vind het gedurfd dat je dit zo publiceerd, maar je hebt gelijk: sex is om samen ervan te genieten. Over die standjes: ik zelf vind doggystyle wel erg lekker. Moet je ook eens proberen, op je knieën zitten en dan je vriend erachter.

x
Jennifer

Unknown zei

Goed integer blog, ik mag dat wel, open en eerlijk schrijven over je oprechte gevoel. Wat een goede keuze van me zeg, om jou als 'vriend' te nodigen.